08.09.2022
Пунктом 7 частини першої статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) визначено, що ЄДР є єдиною державною інформаційною системою, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Відомості з Єдиного державного реєстру надаються у вигляді витягу за процедурою, визначеною Порядком надання відомостей з ЄДР, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.06.2016 за № 839/28969 (зі змінами) (далі – Порядок).
Згідно з розділом ІІ Порядку, витяг з ЄДР у паперовій формі надається за запитом про надання витягу з Єдиного державного реєстру шляхом звернення заявника до уповноваженого суб’єкта державної реєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса.
Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Єдиного державного реєстру в розмірі, який визначається відповідно до частини четвертої статті 36 Закону.
Форма запиту про надання витягу з ЄДР розміщена на вебсайті Мін’юсту за посиланням: https://minjust.gov.ua/m/formi-zayav-u-sferi-derjavnoi-reestratsii-yuridichnih-osib-fizichnih-osib-pidpriemtsiv-ta-gromadskih-formuvan.
Разом із тим, з 24.02.2022 в Україні діє воєнний стан. Порядок та особливості надання інформації з Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру в умовах воєнного стану врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Постанова).
Підпунктом 11 пункту 1 Постанови передбачено, що в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування, відомості з Єдиного державного реєстру та Державного реєстру прав за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються державними реєстраторами, нотаріусами, а також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до затвердженого відповідно до пункту 12 цієї постанови переліку адміністративно територіальних одиниць.
Перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України (далі – Перелік), в умовах воєнного стану, оприлюднено на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/n/22663.
Перелік суб’єктів державної реєстрації, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація, оприлюднюється та оновлюється на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/pages/list_of_state_registrars_and_officials_ministry_of_justice.
Перелік нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, оприлюднено за посиланням: https://minjust.gov.ua/pages/list_of_notaries.
Таким чином, для отримання інформації з Єдиного державного реєстру фізичні та юридичні особи можуть звернутися до державного реєстратора, нотаріуса, а також до адміністратора центру надання адміністративних послуг, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до Переліку.
* У разі внесення змін до законодавства консультація буде вважатися недійсною