03-10-202216:07

7 років роботи контакт-центру системи БПД: 2,4 млн дзвінків, 1,4 млн правових консультацій

З 2015 року в Україні працює контактний центр системи надання безоплатної правової допомоги. За сім років на номер 0 800 213 103 надійшло 2,4 млн дзвінків, надано 1,4 млн правових консультацій.  

Контактний центр системи БПД, куди нині телефонують з усіх куточків України, запрацював 3 жовтня 2015 року на базі Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області.  У липні 2017 року до телефонного консультування долучилися фахівці Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області.

«Часто номер 0 800 213 103 називають «гарячою» лінією. У 2022 році, а особливо після 24 лютого, лінія дійсно стала «гарячою», адже надходить дуже багато дзвінків. Буває, що люди телефонують у розпачі, бо не знають як діяти в різних життєвих ситуаціях. Юристи консультують, як краще вирішити правову проблему, куди звернутися, які документи підготувати», – розповідає директор Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.

Під час дії воєнного стану єдиний номер системи БПД 0 800 213 103 став для українців чи не найдоступнішим способом отримати правову інформацію та підтримку. Щодня з кінця лютого юристи контакт-центру опрацьовують в середньому понад 500 дзвінків. Аби впоратися з величезним навантаженням до телефонного консультування долучили фахівців бюро та місцевих центрів з надання БВПД з усієї України.

«У перші тижні війни найбільше дзвонили люди з півдня та сходу України. Й досі пам’ятаю дзвінок від старенької бабусі, яка залишилася сама і не могла покинути рідну домівку через війну. Питала, як дістати продукти та ліки.  Мене до сліз розчулив цей телефонний дзвінок, тож разом із колегами знайшли контакти кількох громадських волонтерських організацій, які могли б їй допомогти», – розповідає фахівчиня Кельменецького бюро правової допомоги Яна Букша.

Загалом до 15-20-ти юристів, які щодня працюють у контактному центрі в Сумах та Чернівцях, додаються стільки ж фахівців місцевих центрів правової допомоги, які працюють зі своїх робочих місць. Збільшення кількості кваліфікованих консультантів дало змогу забезпечити роботу контакт-центру й у суботу та неділю. Тому нині контакт-центр системи БПД працює без вихідних.

«Наших додзвонювачів зараз цікавлять не лише правові питання. Часто запитують, як евакуюватися з місць ведення бойових дій, отримати гуманітарну допомогу, знайти житло… Контакт-центр системи БПД для багатьох нині став своєрідним телефоном довіри», – зазначила начальниця відділу забезпечення роботи контактного центру Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області Ольга Волощук.

За 9 місяців 2022 року фахівці контакт-центру опрацювали понад 150 тисяч дзвінків. А загалом за 7 років роботи до контакт-центру надійшло понад 2 млн дзвінків. Найчастіше люди телефонують з Київської, Дніпропетровської та Львівської областей. Чимало запитань також надходить з Харківщини, Одещини та Вінниччини.

«Ми робимо все необхідне для забезпечення якості правової допомоги. Законодавство постійно змінюється, і щоб надавати клієнтам точну інформацію, юристи постійно проходять навчання та підвищують рівень своєї кваліфікації», – говорить начальник відділу забезпечення роботи контактного центру Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Ігор Шпак.

П’ять найпопулярніших запитань від клієнтів контакт-центру в умовах воєнного стану:

  • зняття арешту з рахунків боржників;
  • порядок перетину державного кордону;
  • виплати військовослужбовцям;
  • державна реєстрація актів цивільного стану в умовах воєнного стану (реєстрація народження, смерті, одруження, розірвання шлюбу);
  • виплати внутрішньо переміщеним особам.

«Останнім часом багато запитань щодо збереження середнього заробітку мобілізованим за місцем роботи. Тут без додаткових запитань не обійтися, адже є відмінності по військовослужбовцях ЗСУ, територіальної оборони і добровольчої тероборони. Нещодавно телефонувала жінка, яка запитувала, як зробити дитині закордонний паспорт, якщо при видачі свідоцтва про народження її батько був у ЗСУ і його громадянство України не зазначили», – розповідає головний юрист відділу забезпечення роботи контактного центру Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області Марія Ємельянова.

Поряд із отриманням юридичних консультацій на лінію 0 800 213 103 також можна повідомити про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави.

Як отримати безоплатну правову допомогу?

Зателефонувати до контактного центру системи БПД за номером 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні).

Номер для дзвінків з-за кордону: +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку).

Юристи працюють на лінії щодня: понеділок – п’ятниця з 08:00 до 19:00; субота – неділя з 09:00 до 18:00.

Контактні дані бюро правової допомоги, офіційний сайт та інші сервіси доступу до безоплатної правової допомоги: https://linktr.ee/legalaid.gov.ua