28-07-201713:13

Житомирська юстиція підбила підсумки роботи у першому півріччі

З початку 2017 року Міністерство юстиції України, його територіальний орган на Житомирщині спрямовували свої зусилля на реалізацію пріоритетів, визначених у діяльності органів юстиції на поточний рік. Про це наголошувалося на розширеному засіданні колегії Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, що відбулося 27 липня за участі керівників структурних підрозділів апарату управління та відділів державної виконавчої служби і державної реєстрації актів цивільного стану у регіоні, державних та приватних нотаріусів області. На засідання колегії були запрошені також журналісти місцевих засобів масової інформації.

Розпочинаючи захід, начальник Головного територіального управління юстиції у Житомирській області Олександр Грабар акцентував увагу присутніх на основних показниках, з якими Міністерство юстиції та органи юстиції Житомирщини підійшли до фінішної межі першої половини 2017 року. А це передовсім реалізація на всеукраїнському рівні ключових проектів.  Серед них – «Онлайн-будинок юстиції», який стартував спочатку в Києві, а тепер перейшов у розряд загальнонаціональних. Проект увібрав у себе всі електронні сервіси Міністерства юстиції України, що функціонували дотепер. Відтак кожен українець може в електронному форматі без контакту з чиновником отримати понад 20 послуг Міністерства юстиції: за кілька хвилин зареєструвати або ліквідувати ФОП, отримати втрачені свідоцтва про народження, шлюб, його розірвання чи інші документи, отримати дані про електронний цифровий підпис тощо.

Ще одним загальнонаціональним проектом, який полегшує життя громадян, є реєстрація народження в пологових будинках. В Україні, зазначив Олександр Грабар, майже 160 тисяч батьків скористалися послугою з отримання перших документів свого малюка безпосередньо в медичних установах. Це майже третина усіх новонароджених. На Житомирщині протягом І півріччя 2017 року батьки отримали 2191 свідоцтво про народження своїх дітей безпосередньо в пологових будинках (у І півріччі 2016 року – 771). Таку послугу надають 19 відділів державної реєстрації актів цивільного стану області у 20 закладах охорони здоров’я.

Серед пріоритетів своєї роботи, підкреслив очільник Житомирської юстиції,  Мін’юст визначив створення повноцінної системи безоплатної правової  допомоги. Місяць тому стартував ще один національний проект «Я маю право!», який покликаний сформувати нову правову свідомість шляхом інформування громадян про їхні права та механізми їх захисту. Проект реалізується в усіх містах України, включаючи віддалені селища, де функціонують центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги та бюро правової допомоги. (Довідково: на Житомирщині працює 5 центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та 19 бюро правової допомоги). Тривалість його реалізації розрахована на три роки.

Олександр Грабар зупинився також на питанні реформи сфери примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, зазначивши про те, що невдовзі в Україні і на Житомирщині зокрема стануть до роботи перші приватні виконавці, які пройшли навчання, кваліфікаційний іспит та отримали свідоцтва на право займатися новою  на українському ринку юридичних послуг діяльністю.

Про підсумки роботи  центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги в регіоні поінформував директор Регіонального центру з надання БВПД у Житомирській області Олександр Гербеда.

Учасники колегії заслухали інформацію заступників начальника Головного територіального управління юстиції та керівників структурних підрозділів про підсумки роботи органів юстиції Житомирщини з усіх напрямків за І півріччя поточного року.

За результатами обговорення порушених питань, у тому числі проблемних, члени колегії ухвалили  рішення, яке скеровано на виконання структурним підрозділам Головного територіального управління юстиції, підвідомчим органам  юстиції області.

Сфера реалізації реформ, ініційованих Мін’юстом, стала предметом спілкування Олександра Грабара з представниками мас-медіа також одразу по закінченні засідання колегії.