Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області організувало зустріч із нотаріусами міста Херсона щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення.
Олег Предместніков, в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Херсонській області, звернувся до присутніх із вступним словом та зазначив: «Враховуючи політику держави та досвід іноземних країн, Мін’юст України розробив покроковий план реформування сфери державної реєстрації, яким передбачається до кінця цього року завершити основний етап реформ стосовно надання адміністративних послуг.
У майбутньому за державою планується залишити лише функції власника і адміністратора реєстрів, надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів та визначення стандартів надання послуг з реєстрації. Усі інші функції з реєстрації мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом – банкам.
Надалі планується передати на місця як функції з прийому документів, так і функції з прийняття рішень. Проте за центральним органом виконавчої влади залишається функція контролю».
Ольга Світлична, головний спеціаліст відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Головного управління юстиції, озвучила нотаріусам зміни у чинному законодавстві України в частині державної реєстрації речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення нотаріусами незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право.
Інформацію щодо впровадження електронних сервісів у частині реєстрації бізнесу було обговорено спільно з Оленою Смирновою, головним спеціалістом відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Суворовського районного управління юстиції у м. Херсоні.
Так, з квітня отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна буде в електронній формі, не виходячи з дому. Таким чином, після запровадження нових електронних сервісів громадянам не потрібно буде витрачати час у чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку.
Крім того, Тетяна Євшина, заступник начальника відділу нотаріату та фінансового моніторингу Головного управління юстиції, звернула увагу присутніх нотаріусів на зміни до законодавства в сфері нотаріату, які набули чинності 01-07 квітня 2015 року.