29-05-201500:00

Рівне: Іванна Смачило провела першу прес-конференцію

Начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненькій області Іванна Смачило провела першу прес-конференцію для представників засобів масової інформації у Рівненській області.

Мета – поінформувати населення та громадськість, представників бізнесу області про:

  • впровадження онлайн-сервісів у системі юстиції;

  • реформування реєстраційної служби;

  • діяльність виконавчої служби.

Були надані відповіді на питання, які цікавлять усіх, хто звертається до органів юстиції. Зокрема:

Про ухвалений Верховною Радою 14 жовтня 2014 року Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів», який набув чинності 25 жовтня і в зв’язку із яким виник ажіотаж в реєстраційних службах наприкінці травня цього року.

На прес-конференції було поінформовано про внесені зміни Законом № 475-VIII від 21.05.2015 і продовження терміну подання на чотири місяці (тобто до 25 вересня 2015 року).

Керівник обласного територіального управління юстиції наголосила, що в рамках реформ забезпечено відкритий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та запроваджено систему надання електронних онлайн сервісів. Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Мін′юсту в режимі онлайн.

Іванна Смачило також нагадала, що для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 1 квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам.

Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові.

Вона зазначила, що Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців».

На її думку, запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:

  • органам місцевого самоврядування та держадміністраціям;

  • нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії);

  • акредитованим Мін’юстом банківським установам;

  • держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).

Законопроекти, на її погляд, також мають покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:

  • створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;

  • запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;

  • запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;

  • заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.

Начальник управління юстиції перерахувала й інші позитиви, які очікуються від запровадження нового законодавства:

  • з’являться механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень;

  • уніфікуються процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізосіб-підприємців;

  • скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу;

  • буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом;

  • створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів державної влади та юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо);

  • скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінзвітності;

  • забезпечено перехід на електронну форму документів;

  • створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство тощо.