Ален Бобров: Інструкція до виживання від Управління страткому під час кризових комунікацій

Репутаційні кризи можуть стати фатальними для юридичного бізнесу в епоху швидкого поширення інформації. Отже, інформаційна криза є питанням часу.

Одним із таких випадків стала масштабна кібератака росіян на державні реєстри Мін’юсту. Це було безпрецедентне випробування, яке вимагало негайних і рішучих дій. Яким чином вдалося мінімізувати репутаційні ризики та утримати довіру суспільства? Про це розповів начальник Управління стратегічних комунікацій Міністерства юстиції Ален Бобров Юридичній газеті .

«У професійному середовищі фахівців із комунікацій існує непорушне правило: якщо виникає криза, у вас є лише 60 хвилин, щоб надати першу публічну відповідь», — зазначив автор.

Для ефективної протидії інформаційним кризам ключовими є швидкість реакції, розуміння наслідків та чіткість у виконанні. Саме правило «60 хвилин» наголошує на необхідності надання першої публічної відповіді протягом години після виникнення кризи.

Як підкреслив Ален Бобров, серед іншого комунікація повинна бути чіткою, простою та без зайвої термінології, а всі представники організації повинні дотримуватися принципу «єдиного голосу». Це є критично важливим для юристів під час кризи, оскільки розбіжності в публічних коментарях можуть бути використані проти організації як в інформаційному просторі, так і в суді.

Так, зі свого боку Мін’юст під час кібератаки на держреєстри успішно застосував цей принцип, забезпечивши проходження всіх заяв через узгоджені канали, що дозволило запобігти суперечливим повідомленням.

Також слід використовувати всі наявні ресурси для ефективної комунікації та пам’ятати, що швидка й постійна комунікація під час інформаційної кризи зменшує невизначеність, будує довіру, координує зусилля та демонструє контроль.

Окрім реактивної комунікації, за словами начальника Управління страткому, важлива проактивна підготовка до криз, а після їх завершення необхідно проводити аналіз комунікаційних дій для вдосконалення майбутніх стратегій. Тобто, кризу слід розглядати не лише як загрозу, а й як потенційну можливість для зростання та розвитку.