1. Перелік міжнародних нормативно-правових актів, використаних під час експертизи.
При проведенні ґендерно-правової експертизи були використані такі акти: Загальна декларація прав людини, 1948 р.; Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, 1966 р.; Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, 1966 р.; Статут Організації Об’єднаних Націй, 1945 р.; Декларація про ліквідацію дискримінації у відношенні жінок, 1967 р.; Конвенція про ліквідацію усіх форм дискримінації по відношенню до жінок, 1979 р.; Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 р.; Пекінська декларація, 1995 р.; Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, 1966 р.
2. Загальна характеристика проаналізованого нормативно-правового акта на предмет дискримінації за ознакою статі.
Закон України «Про вибори народних депутатів України» (далі – Закон) встановлює основні засади організації та порядку проведення виборів народних депутатів України.
Варто зазначити, що гарантія дотримання рівності прав та можливостей жінок і чоловіків відображена у частині восьмій статті 2 Закону, згідно з якою будь-які прямі чи непрямі привілеї або обмеження виборчих прав громадян України за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками забороняються. Не допускаються обмеження щодо участі громадян України у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених Конституцією України та цим Законом.
Крім того, відповідно до частин першої, третьої та п’ятої статті 3 Закону вибори депутатів є рівними: громадяни України беруть участь у виборах депутатів на рівних засадах. Усі кандидати у народні депутати України мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.
Рівність прав і можливостей кандидатів у депутати брати участь у виборчому процесі забезпечується, зокрема, забороною привілеїв чи обмежень кандидатів у депутати за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Текстуальний аналіз статей Закону доводить, що вони не містять дискримінаційних норм за ознакою статі.
Так, у Законі використовуються терміни «громадяни України», «виборець», «народні депутати», «особа», «кандидати у депутати», «представник», «член виборчої комісії», «спостерігач», «іноземці та особи без громадянства» тощо.
Законом не передбачено особливостей чи різниці у правах та можливостях за ознакою статі, у зв’язку з чим можна зробити висновок, що статті Закону є гендерно-нейтральними.
3. Обґрунтування необхідності внесення змін до акта законодавства.
У зв’язку з тим, що положення Закону України є гендерно-нейтральними, вони не потребують внесення до них відповідних змін.
4. Назва структурного підрозділу Міністерства юстиції, що проводив експертизу.
Гендерно-правову експертизу Закону України «Про вибори народних депутатів України» проведено Управлінням соціального, трудового та гуманітарного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції.