Рекомендації щодо змісту інформації, що оприлюднюється в рубриці «Консультації з громадськістю», відповідно Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Ук

Питання, які повинні бути винесені на громадське обговорення

В обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:

  • стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян;

  • стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища;

  • передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері;

  • визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання);

  • стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами;

  • визначають порядок надання адміністративних послуг;

  • стосуються правового статусу громадських об'єднань, їх фінансування та діяльності;

  • передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства;

  • стосуються присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності, які за ними закріплені, об'єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;

  • стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).

На обговорення виносяться не лише проекти нормативно-правових актів, а й проблемні питання державної політики для обговорення варіантів їх вирішення (політичні документи)

Планування консультацій з громадськістю

Річний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю органу виконавчої влади:

  • складається з урахуванням Програми діяльності Уряду, Програми соціально-економічного розвитку, плану законопроектних робіт, регіональних програм, плану роботи органу виконавчої влади;

  • затверджується до початку року, оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади та в інший прийнятний спосіб;

  • повинен бути обговорений з громадськістю, громадською радою. #

  • Річний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю має містити:

  • назви проектів нормативно-правових актів, актуальні питання державної політики, які планується винести на обговорення;

  • пропоновані способи проведення консультацій щодо визначених питань;

  • орієнтовні строки проведення консультацій для кожного питання;

  • контактні дані підрозділу органу виконавчої влади, відповідального за проведення консультацій з громадськістю, та підрозділу який може надати фахові консультації.

У разі коли пропозиція щодо проведення консультацій надійшла не менш ніж від З інститутів громадянського суспільства, такі консультації проводяться обов'язково.

консультації з громадськістю проводяться у формах:

Безпосередні форми
Публічне громадське обговорення
Електронні консультації з громадськістю

Опосередкована форма
Вивчення громадської думки


Консультації з громадськістю у всіх цих формах з одних і тих самих питань можуть проводитись одночасно.

Публічне громадське обговорення:

  1. конференції та форуми;

  2. громадські слухання;

  3. засідання за круглим столом;

  4. збори;

  5. зустрічі (наради) з громадськістю;

  6. інтернет-конференції, відеоконференції.

У рамках публічного громадського обговорення можуть проводитися засідання громадських рад, інших допоміжних органів, утворених при органах виконавчої влади. Консультації з громадськістю мають на меті отримання зворотного зв'язку.

Тому прес-конференції, брифінги, тренінги, семінари не є консультаціями з громадськістю.

Вибір способу та форми проведення консультацій з громадськістю залежить значною мірою від:

  • самого акта, його значущості, складності питання, щодо якого проводяться консультації;

  • цілей проведення консультацій (отримати пропозиції чи зауваження, отримати підтримку громадськості тощо);

  • періоду часу для підготовки та проведення консультацій

  • наявності людських і фінансових ресурсів для проведення обговорення.

Інформування про проведення консультацій з громадськістю

Інформація, пов'язана з організацією та проведенням консультацій з громадськістю, оприлюднюється у спеціально створеній рубриці «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту органу виконавчої влади.

Для проведення електронних консультацій у рубриці «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту органу виконавчої влади створюється підрубрика «Електронні консультації з громадськістю»

Рекомендації щодо змісту рубрики «Консультації з громадськістю»

  • підрубрика «Річний орієнтовний план проведення консультацій» (розміщується актуальний орієнтовний план проведення консультацій та плани на минулі роки);

  • підрубрика «Публічні громадські обговорення» (розміщуються інформаційні повідомлення про публічні громадські обговорення, тексти проектів актів, винесених на обговорення, анонси публічних заходів та звіти за результатами обговорень);

  • підрубрика «Електронні консультації з громадськістю» (розміщуються інформаційні повідомлення про проведення електронних консультацій, тексти проектів нормативно-правових актів, винесених на обговорення, звіти за результатами обговорень).

    Обов'язковою є наявність дати оприлюднення усієї інформації у рубриці.

Можливі шляхи поширення інформації про проведення громадського обговорення:

  • основна стрічка новин на офіційному веб-сайті. При цьому доцільно періодично повторювати інформаційне повідомлення до кінця строку проведення обговорення;

  • спеціальні ресурси для громадських організацій, зокрема «Громадський простір», «Гурт», а також соціальні мережі, наприклад РасеЬоок;

  • співпраця з громадською радою;

  • адресна розсилка інформаційного повідомлення організаціям, які можуть поширити цю інформацію далі.

Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення.

В інформаційному повідомленні про проведення публічного громадського обговорення зазначаються:

  1. найменування органу виконавчої влади, який проводить обговорення;

  2. питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення:

  3. варіанти вирішення питання:

  4. адреса (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади тексту проекту акта:

  5. соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення, можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

  6. відомості про місце і час проведення публічних заходів, порядок обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників;

  7. порядок участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

  8. поштова та електронна адреси, строк і форма подання письмових пропозицій та зауважень;

  9. адреса і номер телефону, за якими надаються консультації з питання, що винесено на публічне громадське обговорення;

  10. прізвище, ім'я відповідальної особи органу виконавчої влади;

  11. строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.

В інформаційному повідомленні про проведення електронних консультацій зазначаються:

  1. найменування органу виконавчої влади, який проводить електронні консультації з громадськістю;

  2. назва проекту акта або стислий зміст пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя, винесеної на обговорення;

  3. соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія рішення, яке планується прийняти за результатами електронних консультацій з громадськістю;

  4. можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

  5. електронна адреса, строк і форма подання пропозицій та зауважень;

  6. номер телефону, за яким надаються консультації з питання, що винесено на обговорення;

  7. прізвище, ім'я відповідальної особи органу виконавчої влади;

  8. строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.

Не забувайте попереджати учасників консультацій заздалегідь, щоб вони мали змогу підготуватися до обговорення, а ви могли отримати конструктивні пропозиції.

Крім того з цією ж метою необхідно надавати учасникам проекти документів, що будуть обговорюватися.

Зворотній зв'язок

За результатами консультацій з громадськістю готується звіт, що має містити:

  1. найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення;

  2. зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення;

  3. інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні;

  4. інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції; .

  5. інформація про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;

  6. інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.

Звіт в обов'язковому порядку доводиться до відома громадськості шляхом оприлюднення у рубриці «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту органу виконавчої влади, на урядовому веб-сайті «Громадянське суспільство і влада» (у разі проведення електронних консультацій з громадськістю на зазначеному веб-сайті) та в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

Організаційні питання

Консультації з громадськістю повинні проводити всі структурні підрозділи органу виконавчої влади.

Підрозділ з питань взаємодії з громадськістю повинен координувати цю діяльність.