27-09-202212:22

40 волонтерів системи БПД пройшли навчання з розвитку навичок комунікації з клієнтом

Комунікативні навички сьогодні важливі не менше, ніж досвід та hard skills. Особливо, якщо ми говоримо про такі сервісні організації як система надання безоплатної правової допомоги Як досягти того, щоб ваша комунікація завжди була максимально ефективною?

Протягом 12-16 вересня мережею правових клубів PRAVOKATOR  організовано три навчальних заходи для волонтерів, які співпрацюють з системою БПД на тему «Комунікація з клієнтом». Участь у тренінгах взяло 40 волонтерів зі всієї України.

Розвиток навиків комунікації з клієнтами необхідний для волонтерів з огляду на функції, які вони виконують: інформування мешканців громад про право на БВПД, перенаправлення громадян, яким потрібна допомога, до центрів з надання БВПД, комунікація з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями.

Під час теоретичної частини волонтери навчались формувати перше враження, встановлювати контакт з клієнтом, проводити його інтерв’ювання, з’ясовувати суть питання, яке його турбує. Окрему увагу під час навчання приділили навичкам комунікації з особами, які пережили травматичний стрес. Також, тренер заходу Володимир Гошовський поділився з учасниками стратегіями підтримання ресурсного стану на короткострокову та довгострокову перспективу.

Не зважаючи на онлайн-формат заходу, учасникам вдалось попрактикуватись в інтерв’юванні клієнта та змоделювати різні ситуації, які можуть виникнути під час роботи.

«На мою думку, навички комунікації з клієнтом є пріоритетними у системі надання безоплатної правової допомоги. Це ті soft skills, якими мають володіти всі без виключення представники системи БПД – юристи центрів та волонтери, які з ними співпрацюють. Організація ефективної комунікації завжди була необхідною умовою досягнення результату у процесі надання професійної допомоги. Також не варто забувати, що при спілкуванні з клієнтом волонтер є «обличчям» системи БПД, тому максимально важливо вміти правильно встановити контакт та налаштувати людину на комунікацію», – зазначив Володимир Гошовський, тренер заходу, керівник правового клубу PRAVOKATOR, Львів.

Наразі з системою безоплатної правової допомоги співпрацюють 358 волонтерів. Але це ті, хто мають чинний договорів станом на початок вересня 2022 року. Загалом за час реалізації проєкту було залучено понад 600 волонтерів по всій Україні. Тому такі навчання будуть проводитись і надалі.

За період реалізації проєкту волонтерами перенаправлено більше 2000 осіб до центрів з надання БВПД та підготовлено 270 авторських публікацій для ЗМІ та соціальних мереж.

Довідково. Проєкт «Волонтер БПД» система безоплатної правової допомоги запустила ще в лютому 2021 року. Що роблять волонтери БПД? Допомагають у правопросвітницькій роботі, налагоджують взаємодію центрів з надання БВПД з партнерськими організаціями, комунікують з об’єднаними територіальними громадами, органами місцевого самоврядування тощо. Готують публікації про систему БПД та розміщують її у ЗМІ, соціальних мережах тощо. А ще – перенаправляють людей до юристів системи БПД.