18-08-201819:10

Іванна Смачило та Станіслав Куценко відкрили фестиваль захисту прав споживачів «Якісне життя»

18 серпня в маркет моллі Даринок пройшов масовий фестиваль захисту прав споживачів «Якісне життя».  Саме сьогодні стартував пілотний проект із захисту прав споживачів у рамках загальнонаціональної правопросвітницької компанії «Я МАЮ ПРАВО!».

Десятки локацій від державних органів, громадських організацій та підприємців працювали для того, щоб розповісти громадянам про механізми захисту їхніх прав, як споживачів.

Кияни та гості столиці мали нагоду дізнатись все про дитячі продукти, як обрати якісний товар  та не натрапити на консерванти. Для учасників фестивалю відбулась правова вікторина, а найбільш обізнані у своїх правах споживачі отримали подарунки.

«Захист прав споживачів – це складова частина захисту прав людини. В державах з розвиненою економікою споживач здійснює керівну функцію на споживчому ринку. А це можливо лише за активної життєвої позиції кожного громадянина країни та за умови державної підтримки», - зазначила заступник Міністра юстиції України Іванна Смачило.

За даними Держпродспоживслужби за І півріччя 2018 року перевірено понад 2,5 тис. суб’єктів господарювання щодо дотримання ними вимог законодавства про захист прав споживачів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг (робіт). Порушення встановлені у 40,4% перевіреної кількості.

Співробітники столичної юстиції масово проконсультували прохожих та учасників фестивалю щодо того, як захистити права у разі покупки неякісного товару та, якщо не можеш повернути товар.

Зазначили, що споживач має право на належну якість продукції та обслуговування; безпеку товару; доступну, своєчасну та достовірну інформацію про продукцію; відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції; звернення до суду за захистом порушених прав.

«Під час відстоювання прав у суді споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.   При задоволенні ваших вимог суд одночасно вирішує питання про відшкодовування моральної (немайнової) шкоди, завданої Вам товаром, якщо такі вимоги будуть зазначені в заяві», - розповідає очільник столичної юстиції Станіслав Куценко.

Якщо придбав неякісний товар потрібно звернутись до продавця, пред'явити розрахунковий документ (чек), гарантійний талон та технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, з позначкою про дату продажу. вимагай пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк чи відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Пам'ятай! Споживач може повернути чи обміняти товар протягом 14 днів після дня його купівлі.

 

Фото за посиланням: https://minjust.gov.ua/galleries/festival-zahistu-prav-spojivachiv-yakisne-jittya-kiiv-18-serpnya-2018-roku