28-11-201909:00

Мільйон українців звернулися по правову допомогу телефоном!

Мільйонний дзвінок зафіксувала 26 листопада операторка єдиного всеукраїнського контакт-центру системи безоплатної правової допомоги Анастасія Мельник у Чернівцях. До контакт-центру звернулася переселенка, яку цікавило питання отримання соціальних виплат.

Отримати юридичну консультацію чи роз’яснення в телефонному режимі швидко та у зручний час – саме таку опцію пропонує громадянам система безоплатної правової допомоги в Україні. За єдиним безкоштовним номером 0 800 213 103 юристи приймають дзвінки з різних куточків нашої країни. Загалом відділи контакт-центру працюють, починаючи з 3 жовтня 2015 року, на базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області, а з 2017 року – в Сумах. Їх роботу забезпечують 14 та 7 операторів, відповідно.

«Контакт-центр у Чернівцях був створений чотири роки тому у зв’язку з величезним попитом українців на безоплатні правові послуги. Чимало громадян просто не знали куди звернутися за правовою допомогою, з чого почати. Особливо важливою та необхідною діяльність контакт-центру є для тих громадян, які за станом здоров’я або через віддаленість проживання не можуть особисто відвідати центри чи бюро правової допомоги», – каже директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.

Щомісяця до контакт-центру надходить 20-30 тисяч дзвінків. Це свідчить про те, що єдиний телефонний номер став для наших громадян дієвим засобом отримання правової консультаційної допомоги. Кожен третій українець запитує інформацію про контакти, адреси та графіки роботи бюро, місцевих та регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

На другому місці серед запитів – правові консультації. Зокрема, найчастіше юристи надають роз’яснення щодо сімейного, спадкового, земельного, житлового, трудового та іншого законодавства.

Замикає трійку актуальних питань – повідомлення щодо затримання осіб для призначення захисника за кошти держави. Ця інформація передається до відповідних регіональних центрів з надання БВПД, які забезпечують участь адвоката під час досудового розслідування та судового провадження.

Загалом пріоритетами у роботі чернівецького офісу контакт-центру є отримання інформації з питань надання БПД, про випадки затримання осіб задля призначення їм адвоката за рахунок держави, а також оперативний зв’язок з усіма регіональними центрами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.