19-07-201713:26

Понад 1000 батьків новонароджених оформили державну допомогу при народженні, не виходячи з пологового

За 3,5 місяці з моменту запуску спільної онлайн послуги Міністерства юстиції, Міністерства соціальної політики та Держагенства з питань електронного урядування щодо оформлення державної допомоги при народженні дитини цим сервісом скористалися понад 1000 батьків новонароджених.

«Міністерство юстиції першим серед державних органів почало запроваджувати онлайн сервіси для громадян. Адже це не лише зручно, а й дає можливість уникнути спілкування з чиновниками і унеможливлює корупцію. Дякую нашим партнерам з Мінсоцполітики та держагентства, які перейняли цей досвід Мін’юсту і разом з нами запровадили новий електронний сервіс. Завдяки йому батькам понад 1000 малюків не довелося стояти в чергах, спілкуватися з держслужбовцями. Зекономлений час вони змогли провести з новонародженими малюками», - зазначив Міністр юстиції Павло Петренко.

Раніше подати документи на отримання допомоги можна було лише у паперовій формі під час особистого візиту до відділів соцзабезу. Так, 2016 року близько 400 тис. українців особисто відвідали органи соцзахисту населення, витративши на це купу часу. Завдяки онлайн-сервісу запроваджено принципово новий рівень якості обслуговування. Всі необхідні документи можна подати у будь-який зручний час – 24 години на добу сім днів на тиждень – через Інтернет.

Більше того, завдяки налагодженій взаємодії між реєстрами Мін’юсту та Мінсоцполітики, скорочено кількість документів, які мають пред’явити заявники. Відтепер не потрібна копія свідоцтва про народження дитини – працівники управлінь соцзахисту самостійно перевіряють наявність відповідного свідоцтва у реєстрі актів цивільного стану.

Якщо користувач має електронний цифровий підпис (ЕЦП), результати розгляду заявки також надходять онлайн – на електрону пошту заявника. Але відсутність ЕЦП не є перешкодою для користування сервісом. У такому разі в режимі онлайн можна направити документи на попередній розгляд. Це значно скоротить час особистого візиту до управлінь соцзахисту.

За словами очільника Мін’юсту, 2 роки тому, коли Міністерство юстиції запускало пілотний проект з видачі свідоцтв про народження у медичних закладах, була поставлена амбітна мета – зробити так, щоб українці при народженні дитини отримували повний спектр послуг прямо у пологовому.

«Ми сказали і ми зробили. Нині батьки новонароджених українців, не виходячи з пологового будинку, можуть отримати фактично весь спектр послуг. Це і свідоцтво про народження, і реєстрація місця проживання малюка, які можна оформити прямо у пологових, а також онлайн послуга з оформлення державної допомоги», - наголосив Павло Петренко.

Скористатися онлайн послугою з оформлення державної допомоги при народженні дитини можна на порталі Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua. З часом сервіс також буде доступний на Єдиному державному порталі адміністративних послуг my.gov.ua.

«Це вже – друга соціальна послуга після житлової субсидії, оформлення якої ми запровадили онлайн. Доступність і зручність послуг для громадян є одним із пріоритетів роботи міністерства», - зауважив Міністр соціальної політики Андрій Рева.

За словами голови Державного агентства з питань електронного урядування Олександра Риженка, електронні послуги для бізнесових організацій і громадян – невід’ємна складова впровадження реального електронного урядування в України.

«Доступні та прозорі, швидкі та зручні – вони заощаджують час, фінансові ресурси та мінімізують ризики корупції. До кінця року Держагентство планує запустити ще низку онлайн сервісів. Тож я би порадив усім українцям, які ще не мають електронного цифрового підпису, оформлювати його. Тому що онлайн сервісів згодом побільшає, а ЕЦП дозволить повною мірою відчути переваги користування ними», - додав він.

Президент Фонду Східна Європа Віктор Лях у свою чергу зауважив: перед Програмою EGAP, за підтримки якої було розроблено цю послугу, стоїть надзвичайно амбітне завдання: допомогти впровадити в Україні нові електронні послуги, які користуються найбільшим попитом громадян.

«Це – вже друга, після е-послуги з призначення житлових субсидій послуг у соціальній сфері, яку запущено впродовж останніх півроку. Ми плануємо розширювати цей перелік і надалі. Наша мета – сприяти становленню в Україні європейських стандартів якості з обслуговування громадян та бізнесу», - зазначив Віктор Лях.