13-10-200300:00

Постанова

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А
від 2 жовтня 2003 р. N 1565
Київ

Про утворення міжвідомчої робочої групи з
дослідження методів та тенденцій у відмиванні
доходів, одержаних злочинним шляхом

На виконання Указу Президента України від 22 липня 2003 р. N 740 "Про заходи щодо розвитку системи протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму" Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

1. Утворити міжвідомчу робочу групу з дослідження методів та тенденцій у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом (далі - міжвідомча робоча група), у складі згідно з додатком.

Дозволити керівникові міжвідомчої робочої групи вносити у разі потреби зміни до її складу.

2. Затвердити Положення про міжвідомчу робочу групу з дослідження методів та тенденцій у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом, що додається.

3. Організаційно-технічне забезпечення діяльності міжвідомчої робочої групи покласти на Державний департамент фінансового моніторингу.

4. Визнати таким, що втратило чинність розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2001 р. N 386 "Про утворення міжвідомчої робочої групи з дослідження методів та тенденцій у відмиванні грошей та інших доходів, одержаних злочинним шляхом".

Прем\'єр-міністр України                      В.ЯНУКОВИЧ

Інд. 31

Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 2 жовтня 2003 р. N 1565

СКЛАД
Міжвідомчої робочої групи з дослідження
методів та тенденцій у відмиванні доходів,
одержаних злочинним шляхом

ГУРЖІЙ Сергій Григорович - перший заступник Міністра фінансів - голова Держфінмоніторингу, керівник групи

ДІЄСПЕРОВ Валерій Валентинович - перший заступник голови Держфінмоніторингу, заступник керівника групи

БЕРЕЖНИЙ Олексій Миколайович - начальник управління методологічного та нормативно-організаційного забезпечення фінансового моніторингу Національного банку (за згодою)

БУРМАКА Микола Олексійович - член Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

ВАНДІН Юрій Олександрович - заступник Голови СБУ

ГОЛОВКО Анатолій Терентійович - заступник голови Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг

ЄФІМЕНКО Леонід Васильович - заступник Міністра юстиції

ЖВАЛЮК Віктор Романович - перший заступник Голови Державної податкової адміністрації - начальник податкової міліції

КИРИЧЕНКО Валерій Миколайович - заступник Міністра закордонних справ

КІРСАНОВ Валерій Миколайович - завідуючий сектором з питань протидії легалізації одержаних злочинним шляхом доходів Управління з питань діяльності органів юстиції та правоохоронних органів Секретаріату Кабінету Міністрів України

КОРНЯКОВА Тетяна Всеволодівна - заступник Генерального прокурора (за згодою)

МАНІН Михайло Федорович - перший заступник Міністра внутрішніх справ - начальник Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю

МУСІНА Людмила Абдрахманівна - заступник Міністра економіки та з питань європейської інтеграції

ПАШКО Павло Володимирович - заступник Голови Держмитслужби

РЕДЬКА Анатолій Іванович - суддя судової палати з кримінальних справ Верховного Суду України (за згодою)

СУЯРКО Сергій Миколайович - завідувач відділу з питань зовнішньоекономічної політики Головного управління з питань економічної політики Адміністрації Президента України (за згодою)

ЧЄРНИХ Сергій Петрович - заступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони (за згодою)

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 жовтня 2003 р. N 1565

ПОЛОЖЕННЯ
про міжвідомчу робочу групу з дослідження методів та
тенденцій у відмиванні доходів, одержаних
злочинним шляхом

1. Міжвідомча робоча група з дослідження методів та тенденцій у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом (далі - міжвідомча робоча група), є постійно діючим консультативно-дорадчим органом, утвореним при Кабінеті Міністрів України.

2. Міжвідомча робоча група у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями міжвідомчої робочої групи є:

аналіз ефективності заходів, що вживаються для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, додержання при цьому конституційних прав і свобод людини і громадянина;

підготовка пропозицій щодо впровадження Сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням коштів (FATF) та інших міжнародних стандартів у цій сфері;

підготовка пропозицій щодо розроблення нормативних актів з питань організації взаємодії органів виконавчої влади у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.

4. Міжвідомча робоча група відповідно до покладених на неї завдань:

проводить аналіз актів законодавства, а також міжнародно-правових актів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму та готує відповідні пропозиції для його узагальнення;

бере участь у підготовці нормативно-правових актів щодо впровадження міжнародних стандартів у сфері боротьби з відмиванням доходів злочинного походження та фінансуванням тероризму, зокрема, Сорока рекомендацій FATF, Восьми спеціальних рекомендацій FATF стосовно боротьби з фінансуванням тероризму;

розробляє рекомендації з організації взаємодії органів виконавчої влади у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму;

готує пропозиції до Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, що затверджується щороку Кабінетом Міністрів України разом з Національним банком, а також довгострокових програм та стратегій розвитку національної системи боротьби з відмиванням кримінальних доходів та аналізує хід їх виконання;

здійснює аналіз ефективності заходів, що вживаються державними органами у відповідних сферах підприємницької діяльності для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму;

узагальнює одержану від правоохоронних та інших державних органів інформацію, що стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та готує відповідні аналітичні огляди з метою виявлення причин та умов утворення таких доходів, механізмів та схем їх легалізації, динаміки розвитку негативних тенденцій у цій сфері, готує пропозиції відповідним органам виконавчої влади щодо їх усунення;

сприяє обміну інформацією між державними органами, задіяними у боротьбі з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму, і координує діяльність центральних органів виконавчої влади у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму з метою забезпечення функціонування єдиної державної інформаційної системи:

інформує щокварталу Кабінет Міністрів України за результатами проведеної роботи.

5. Міжвідомча робоча група для виконання покладених на неї завдань має право:

одержувати в установленому порядку від міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, наукових установ та організацій статистичну, довідкову та іншу інформацію про їх діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, необхідну для виконання покладених на неї завдань;

заслуховувати на своїх засіданнях інформацію державних органів про хід роботи щодо запобігання, а також щодо виявлених методів і тенденцій у легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом;

вносити на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення організації боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, у відповідних органах державної влади;

утворювати в разі потреби тимчасові робочі групи, залучати до них спеціалістів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, науково-дослідних установ, закладів освіти (за погодженням з їх керівниками) та іноземних фахівців;

скликати в установленому порядку наради, проводити семінари, конференції з питань, пов'язаних з виконанням завдань, що покладаються на міжвідомчу робочу групу.

6. Міжвідомча робоча група утворюється з числа представників Держфінмоніторингу, Державної податкової адміністрації, МВС, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, СБУ, Мін\'юсту, МЗС, Мінекономіки, Держмитслужби, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України із залученням представників Національного банку, Генеральної прокуратури, апарату Ради національної безпеки та оборони України і Верховного Суду України.

У разі потреби до участі в роботі міжвідомчої робочої групи можуть залучатися експерти з фінансових питань (фахівці державних органів, а також наукових, громадських установ, засобів масової інформації, основна або тематична діяльність яких пов'язана з проблемами боротьби з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом).

7. Організаційно-технічне забезпечення діяльності міжвідомчої робочої групи покладається на Держфінмоніторинг.

8. Міжвідомчу робочу групу очолює керівник, який за посадою є головою Держфінмоніторингу.

9. Міжвідомча робоча група планує свою діяльність на квартал.

Планування роботи міжвідомчої групи здійснюється на основі актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, а також пропозицій державних органів, що у ній представлені.

10. Організаційною формою роботи міжвідомчої робочої групи є засідання, які проводяться в міру потреби за рішенням її керівника, але не рідше одного разу на місяць.

Секретаріат міжвідомчої робочої групи не пізніше ніж за тиждень до засідання повідомляє членів групи про його проведення та порядок денний.

11. Рішення міжвідомчої робочої групи приймаються простою більшістю голосів членів групи, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос керівника групи.

Засідання міжвідомчої робочої групи визнається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як половина її членів.

Експерти з фінансових питань беруть участь у засіданнях групи з правом дорадчого голосу.

12. Рішення міжвідомчої робочої групи оформляється протоколом, який підписується її керівником, а за відсутності керівника - його заступником.

13. Рішення міжвідомчої робочої групи, прийняті в межах її компетенції, є обов'язковими для розгляду органами виконавчої влади.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 229-88-70
E-mail: press@minjust.gov.ua