04-11-202116:33

Ув’язнені отримали можливість телефонувати до системи БПД та отримувати правову допомогу онлайн в Кабінеті клієнта

Особи, взяті під варту, в слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України можуть дистанційно отримати безоплатну правову допомогу. Для цього потрібно зателефонувати до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103 або надіслати онлайн-запит на консультацію через Кабінет клієнта.

Як працює контактний центр, як отримати безоплатну правову допомогу через Кабінет клієнта на сайті системи БПД – про це можна дізнатися з пам’яток, що розроблені Координаційним центром з надання правової допомоги. Ці інформаційні матеріали розміщуються у приміщеннях слідчих ізоляторів, де забезпечується доступ засуджених осіб та осіб, взятих під варту, до інтернету та телефонного зв’язку.

Нагадаємо, 17 серпня 2021 року між Координаційним центром та Департаментом з питань виконання кримінальних покарань укладено Меморандум про співпрацю, яким визначено, зокрема, створення належних умов для забезпечення реалізації особами, взятими під варту, та засудженими особами їх прав та законних інтересів, у тому числі права на отримання безоплатної правової допомоги.

Особи, взяті під варту, а також особи, засуджені до покарання у вигляді позбавлення волі, мають право отримати безоплатно:

  • консультації і роз’яснення з правових питань;
  • допомогу у складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру;
  • допомогу у складенні документів для звернення до суду;
  • послуги юриста або адвоката для захисту або представництва у суді.

«Особи, які перебувають у СІЗО, за нашими статистичними спостереженнями, найчастіше потребують правової допомоги з питань оскарження дій або бездіяльності посадових осіб правоохоронних органів, кредитних, договірних, майнових, сімейних та інших правовідносин. Засуджені часто звертаються до системи БПД щодо сімейних правовідносин та спадкування, пенсійного та соціального забезпечення. Тому важливим є впровадження нових механізмів та цифрових сервісів, які сприятимуть спрощенню доступу цих осіб до правової допомоги», – зазначив в.о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.

На цей час, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 9 вересня 2021 року № 3191/5, реалізовується експериментальний проєкт щодо надання особам, взятим під варту, в слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України платної послуги з доступу до інтернету та телефонного зв’язку за допомогою засобів ІР-телефонії.

Завдяки цьому нововведенню ув’язнені отримали можливість спілкуватися з рідними, що надважливо для їхньої ресоціалізації, а також із представниками зовнішніх організацій, у тому числі – правозахисних.

«Можливість зв’язатися з системою БПД за допомогою телефону чи інтернету – це вкрай важливо для дотримання прав людей, які знаходяться у закладах пенітенціарної системи», – підкреслив Олександр Баранов.

Зателефонувавши до контактного центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103, можна отримати:

  • консультацію з правових питань,
  • роз’яснення як отримати безоплатну правову допомогу, контакти центрів з надання безоплатної правової допомоги,
  • роз’яснення порядку звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування, міжнародних судових установ та організацій.

Дзвінки приймаються та опрацьовуються з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 19:00.

Як отримати безоплатну правову допомогу через Кабінет клієнта системи БПД:

  1. Зайти на сайт системи безоплатної правової допомоги за посиланням https://www.legalaid.gov.ua/;
  2. У вкладці «Клієнтам» перейти до розділу «Кабінет клієнта» та зареєструватися;
  3. Вказати адресу особистої електронної пошти, на яку надійде лист із посиланням для створення пароля від облікового запису;
  4. Після реєстрації увійти до кабінету клієнта;
  5. Обрати блок «Безоплатна первинна правова допомога»;
  6. Натиснути кнопку «Подати нове звернення», за допомогою форми надіслати правове запитання, у разі потреби – завантажити супутні документи;
  7. Натиснути кнопку «Надіслати» та дочекатися відповіді, яка надійде в кабінет клієнта;
  8. У разі потреби, можна уточнити запитання у чаті з юристом;
  9. Переглянути всі свої звернення та відповіді на них можна на сторінці «Історія поданих звернень».