23-12-202017:56

Валерія Коломієць: До Координаційного центру з надання правової допомоги надійшло понад 3,5 тис. звернень, що у 1,5 рази більше, ніж торік

Кількість звернень громадян до Координаційного центру з надання правової допомоги зростає. За січень-листопад цього року їх надійшло 3503 звернення, що на 48% більше, ніж за 11 місяців минулого року. При цьому у 2020 році частка скарг у загальній кількості звернень скоротилася майже на 20% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. Разом з тим, майже утричі збільшилася кількість подяк працівникам системи БПД.

«Система безоплатної правової допомоги стала більш відкритою. Зворотній зв'язок з клієнтами, працівниками та адвокатами дає нам можливість удосконалюватися, виправляти певні недоліки. Зростання обсягів звернень, зменшення кількості скарг на роботу системи БПД водночас збільшення позитивних відгуків на адресу фахівців свідчить про підвищення ефективності діяльності системи БПД в цілому», – зазначила заступниця Міністра юстиції Валерія Коломієць.

З 1 січня по 30 листопада 2020 року до управління розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації Координаційного центру з надання правової допомоги надійшло 3503 звернення. Це на 1139 звернень більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Цього року фахівці управління розглянули 1425 скарг, що становить 40,6 % від усіх звернень. Для порівняння – у 2019 році їх кількість складала 1420,  тобто 60% від загальної кількості. Отже, кількість скарг, враховуючи збільшення загального обсягу звернень, у 2020 році скоротилася на 19,4 %. Так, кількість скарг на місцеві центри з надання БВПД зменшилася на 11,5%. Надійшло також менше скарг на регіональні центри, Координаційний центр, на адвокатів та від адвокатів.

«Цього року незначно – на 1% зросла кількість скарг на діяльність Єдиного телефонного номеру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103. Певною мірою це пояснюється тим, що через введення тимчасових обмежень щодо особистого прийому громадян та надання адресної правової допомоги, у декілька разів збільшився потік вхідних дзвінків до контакт-центру. Це призводило до перевантаження лінії та тимчасових збоїв у роботі телефонного зв’язку», – розповів заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Сергій Ющишин.

За 11 місяців цього року до Координаційного центру надійшло 89 подяк працівникам системи БПД, що становить 2,5 % від усіх звернень. Для порівняння – у 2019 році надійшло 32 позитивних відгуки, тобто 1,3% від загальної кількості звернень.

Також цього року було розглянуто 104 запити на доступ до публічної інформації, які надійшли до Координаційного центру. У 2019 році їх кількість становила 78.

Координаційний центр з надання правової допомоги постійно вживає заходи для підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, їх розгляду та оперативного вирішення порушених у них питань.