20-07-202113:12

Валерія Коломієць: Понад 20 тис дзвінків щомісяця приймають фахівці контакт-центру системи БПД

Впродовж І півріччя 2021 року фахівці контактного центру системи надання безоплатної правової допомоги опрацювали понад 128 тис. телефонних дзвінків. З них 53% – це надання консультацій, правової інформації, а також роз’яснень з питань, пов’язаних з  отриманням безоплатної правової допомоги.

За словами заступниці Міністра юстиції України з питань європейської інтеграції Валерії Коломієць, у середньому щомісяця фахівці контакт-центру опрацьовують понад 20 тисяч телефонних дзвінків.

«В умовах карантинно-обмежувальних заходів, запроваджених у зв’язку з пандемією COVID-19, попит на отримання громадянами правової допомоги через дистанційні шляхи комунікації є дуже високим», – зазначила Валерія Коломієць.

Переважна кількість телефонних звернень, які надійшли протягом січня-червня 2021 року, а саме 67,3 тис. – стосувалися надання консультацій та роз’яснень з актуальних правових питань, правової інформації, а також роз’яснень стосовно отримання безоплатної правової допомоги.

Традиційно найчастіше громадяни телефонували за номером 0 800 213 103  для отримання правових консультацій, які стосувалася питань захисту їхніх прав у сферах цивільного, адміністративного, сімейного, кримінального та трудового законодавства.

Не менш актуальними для людей є низка питань, що відносяться до спадкового, житлового та земельного права.

«У зв’язку з відкриттям ринку землі власники земельних ділянок сільськогосподарського призначення потребують додаткової інформації про свої права та  механізми їх реалізації», – наголосила заступниця Міністра.

Також, протягом 6 місяців цього року до контакт-центру системи надання БПД надійшло 14,6 тис. дзвінків, що стосувалися надання контактної інформації центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Крім того, на номер 0 800 213 103  надійшла 5,1 тис. повідомлень про затримання осіб за вчинення  кримінального або адміністративного правопорушення та 383 повідомлення про винесення постанови/ухвали про залучення захисника за призначенням або проведення окремої процесуальної дії.

Значний відсоток телефонних дзвінків стосувався отримання контактної інформації органів державної влади, установ та громадських організацій, які надають різні види послуг, а також телефонних номерів їх «гарячих ліній» тощо.

Також в межах співпраці з «гарячою» лінією 1547 з попередження домашнього насильства впродовж І півріччя 2021 року фахівці контактного центру перенаправили 92 особи для отримання кваліфікованої психологічної чи інших видів допомоги. Водночас, за цей період оператори контактного центру прийняли 24 телефонних дзвінки від осіб, перенаправлених з «гарячої» лінії 1547.

Впродовж І півріччя 2021 року працівники контактного центру опрацювали 9 телефонних дзвінків, які надійшли від дітей. Під час спілкування дітям водночас було надано контакти Національної дитячої «гарячої» лінії, де маленькі українці можуть отримати допомогу психолога та соціального робітника.

Як і минулого року, цьогоріч надходить багато телефонних дзвінків з так званими «карантинними» питаннями, зокрема, які стосуються правового режиму карантину, прав працівників та роботодавців, виплати заробітної плати, погашення кредитної заборгованості на період карантину тощо.

 

Довідково. В Україні функціонує контактний центр системи надання безоплатної правової допомоги з Єдиним телефонним номером 0 800 213 103 (дзвінки в межах України безкоштовні), фахівці якого надають, зокрема, правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань особам, які зателефонували до зазначеного контактного центру.

На сьогодні роботу контактного центру забезпечують 23 фахівці двох відділів регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій та Сумській областях, працівники яких цілодобово приймають та опрацьовують усі телефонні дзвінки, що надходять на телефонний номер 0 800 213 103.

Послуги, які може отримати кожен додзвонювач, зателефонувавши до контактного центру:

консультацію та роз’яснення з правових питань;

інформацію з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги, зокрема суб’єктів права на таку допомогу, порядку її отримання, контактних даних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги тощо;

повідомити про затримання правоохоронними органами особи за підозрою у вчиненні кримінального або адміністративного затримання;

роз’яснення щодо порядку звернення до відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних судових установ, міжнародних організацій, громадських (волонтерських) організацій тощо;

номери «гарячих» телефонних ліній з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;

інформацію про можливість отримання правової допомоги від інших організацій, у тому числі недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські стосунки