17-10-202213:55

Валерія Коломієць: Система безоплатної правової допомоги є безоплатною для людей, правові послуги оплачуються за кошти державного бюджету

Системі безоплатної правової допомоги в Україні – 10 років. 

Кількість звернень (у тому числі, телефонних) та наданих правових консультацій системою Безоплатної правової допомоги становить понад 1 мільйон звернень на рік.

Одна з переваг Безоплатної правової допомоги є саме в веденні статистики запитів в розрізі регіонів, що дає чітке розуміння правових потреб усього населення України.

«З повномасштабним вторгненням трішки змінились потреби осіб, щодо виїзду за кордон та соціальних питань. Але в принципі, за останні роки, незважаючи на повномасштабну війну, тенденція не змінна. Багато звернень залишається від малозабезпечених громадян, внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни та їх сімей», – зазначила заступниця Міністра юстиції.

За даними цього року, на першому місці за кількістю звернень є малозабезпечені особи (40%), на другому – ветерани війни (24%), на третьому місці – внутрішньо переміщені особи (11,7%).

Право отримати безкоштовну правову допомогу мають усі, хто звернеться за правовою консультацією до системи: через телефон, мобільний додаток, чат-бот, або  фізично прийшовши в бюро або місцевий центр.

Як зауважила Валерії Коломієць, коли мова йде про можливість захисту своїх права у суді, а саме представництво в суді, виділяють категорії найменш захищених верств населення, серед яких:

- громадяни, місячний дохід яких не перевищує 5000 тисяч гривень;

- діти;

- постраждалі від домашнього насильства.

«Під час повномасштабного військового вторгнення ми розширили ці повноваження та включили в групу людей, які мають право на безоплатну правову допомогу в суді, потерпілих від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканності, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту», – уточнює заступниця Міністра.

В системі безоплатної правової допомоги існує алгоритм перенаправлення та взаємодії з державними органами, органами місцевого самоврядування та громадськими організаціями для повноцінної допомоги клієнтам, які звертаються.