28-01-202112:17

Валерія Коломієць: У системі БПД має бути сформована нульова толерантність до будь-яких проявів корупції

«Головні цінності, які сповідує команда системи безоплатної правової допомоги – прозорість, підзвітність, довіра наших клієнтів та партнерів. Корупція – це негативне суспільне явище, що здатне зруйнувати будь-яку організацію, структуру, державу врешті-решт. Тому у системі безоплатної правової допомоги має бути сформована нульова толерантність до будь-яких проявів корупції», – говорить заступниця Міністра юстиції Валерія Коломієць.

Щоб якомога краще убезпечити систему безоплатної правової допомоги від корупції – працює цілодобова «антикорупційна» лінія за телефонним номером (044)364-17-47. Крім того, розповісти про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень можна за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті системи БПД за посиланням http://bit.ly/2Mrrm4a. Повідомлення може бути анонімним.

Крім того, у центрах та бюро правової допомоги завжди можна знайти відповідні пам'ятки для клієнтів та адвокатів, які розповідають «правила чесної гри»:

  • працівникам центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (бюро правової допомоги) та адвокатам, які надають БВПД, забороняється вимагати/отримувати грошові кошти, майно чи будь-які вигоди нематеріального характеру (пільги, послуги, нематеріальні активи тощо) за надання БВПД. Їхню роботу оплачує держава за рахунок коштів з державного бюджету;
  • забороняється здійснювати будь-які «благодійні внески», вимагати грошові пожертви або отримувати «спонсорську допомогу» від юридичних чи фізичних осіб;
  • забороняється вимагати/отримувати будь-яку «додаткову винагороду» за призначення або «прискорення» призначення адвоката для надання БВПД, отримання правової інформації (консультацій) чи оформлення процесуальних документів;
  • адвокати при наданні БВПД не мають права вимагати/просити у клієнтів грошові кошти на транспортні витрати, проїзд, оплату відряджень за межі регіону тощо. Такі витрати відшкодовуються адвокатам державою;
  • якщо інтереси клієнта представляють у судових органах, а він не належить до категорії осіб, звільнених від сплати судового збору, клієнту можуть повідомити про необхідність самостійно сплатити витрати на судовий збір, поштові збори, а також витрат на проведення досліджень чи експертиз у відповідних провадженнях (передбачена Законом України «Про судовий збір» норма).

Прийом телефонних дзвінків на «антикорупційну» лінію здійснюють працівники відділу по запобіганню корупції Координаційного центру з надання правової допомоги. За фактом кожного повідомлення, отриманого на зазначений телефонний номер, відділом по запобіганню корупції проводиться ретельна перевірка та відпрацьовуються заходи щодо подальшого реагування згідно з вимогами чинного законодавства.