Право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства гарантується Конституцією України, відповідно до якої ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність.
З метою профілактики насильства та жорстокого поводження, Дніпровським районним управлінням юстиції у м. Херсоні спільно зі службою у справах дітей виконавчого комітету Дніпровської районної у м. Херсоні ради було проведено годину спілкування на тему: «Моє життя в сім´ї та в школі» для учнів 9 класів загальноосвітнього навчального закладу № 36 у м. Херсоні.
Під час обговорення було розглянуто такі питання:
- види насильства;
- причини виникнення насильства;
- куди треба звернутися за допомогою в тому чи іншому випадку;
Після обговорення учні заповнили анкети (47% - дівчата, 53% - хлопчики).
Результати опитування показали: 78% опитаних вважають, що проблема насильства в нашій країні існує, 22% - вважає, що насильства не існує. У той же час 13% учнів вважають, що є проблема жорстоких проявів у школі, 4% - зіткнулися з проявами жорстокого поводження у родині, 34% школярів доводилось бути свідком насильства (жорстокого поводження) над друзями, однолітками та однокласниками.
На питання, чи доводилось вам хоч раз у житті зазнавати насильства, респонденти надали такі відповіді:
Види насильства | З боку батьків | З боку вчителів | В учнівському середовищі |
---|---|---|---|
Фізичне | 8% | 0% | 17% |
Психологічне | 13% | 8% | 26% |
Сексуальне | 0% | 0% | 0% |
Нехтування потребами дитини | 4% | 0% | 0% |
Підсумовуючи, слід зазначити, що найбільш поширений вид насильства серед дітей 14-річного віку – це психологічне насильство в учнівському середовищі.
На думку учнів, найбільш поширеними типами насильства в суспільстві є: насильство дорослих над дітьми, насильство старших дітей над молодшими та сімейне насильство.
Основними причинами виникнення насильства, на думку учнів, є культ сили, який пропагується засобами масової інформації, кіно та телебачення, наслідування поведінки дорослих, вживання наркотичних речовин, комп’ютерні ігри агресивного характеру та впевненість у безкарності вчинку.
26 % учнів вважають, що класний керівник, який став свідком проявів насильства, вдаватиме, що не бачить цього, 99% школярів відчувають підтримку родичів та своєї сім’ї.
Після закінчення години спілкування кожен учень отримав пам’ятку з адресами, куди можна звернутися у разі, якщо дитина опинилися у складних життєвих обставинах.