З 1 листопада громадяни України зможуть отримувати адміністративні послуги, які надає Державна реєстраційна служба, через будь-яке відділення «Укрпошти». Це стало можливим завдяки реалізації програми економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженої Президентом Віктором Януковичем.
Мета проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту» - максимально спростити процедуру отримання адміністративних послуг, які пропонує Укрдержреєстр. А оскільки «Укрпошта» налічує більше 13 тисяч відділень, включно з пересувними відділеннями поштового зв'язку, адмінпослугами зможуть скористатися жителі навіть найвіддаленіших міст і сіл України.
На думку Першого віце-прем'єр-міністра Сергія Арбузова, це подія дуже важлива для України. «Упевнений, що нововведення буде дуже корисним. І наші громадяни зможуть відчути на собі турботу держави про їх вільний час і кошти. Сподіваюся, вже через декілька місяців ми отримаємо від людей зворотний зв'язок - як ця подія вплинула на їхнє життя», - підкреслив він.
Таким чином, українці зможуть через пошту отримати найпоширеніші види адміністративних послуг. Серед них – державна реєстрація юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців проставляння апостилю на офіційних документах, отримання виписок з Державного реєстру прав на нерухоме майно і з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців.
«Була проведена дуже істотна і значна за обсягами робота. Ми здійснили навчання 20 000 співробітників «Укрпошти», які працюють у більш ніж 13 000 відділень по всій території України. З них більше 10 тисяч – це відділення в сільській місцевості. Там працюють люди, які зможуть наблизити наші послуги до громадян. Тому ми пішли на цей крок свідомо, щоб зробити наші послуги доступними кожному», - розповів Глава Державної реєстраційної служби України Дмитро Ворона.
При цьому, як відзначає Генеральний директор «Укрпошти» Костянтин Кривенко, партнерство з Державною реєстраційною службою України є стратегічно важливим для «Укрпошти», оскільки дозволяє зробити адміністративні послуги доступнішими і комфортнішими для людей. Завдяки величезній мережі відділень національного оператора, кожен громадянин може скористатися адміністративними послугами через пошту. Тепер жителям сільської місцевості не потрібно їхати в райцентр для оформлення послуг Укрдержреєстру.
Як стверджують розробники, проект був підготовлений на основі практик розвинених країн Європи – Великобританії, Італії, Ірландії, Словенії та ін. А з метою його запуску ще 18 липня 2013 року був підписаний Меморандум про взаємну співпрацю між Державною реєстраційною службою і «Укрпоштою», а 25 вересня – Регламент про взаємодію.
Перелік послуг, які можна отримати через «Укрпошту»:
Проставлення апостиля на офіційних документах;
Державна реєстрація фізичної особи, яка має намір стати підприємцем;
Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі;
Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем (за рішенням підприємця; у разі його смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім; за судовим рішенням, що не пов`язано з банкрутством підприємця);
Державна реєстрація юридичної особи;
Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (ліквідації, а також злиття, приєднання, поділу чи перетворення);
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи;
Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі;
Видача довідки з Єдиного державного реєстру;
Надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.