16-10-201515:51

Вже завтра зареєструвати бізнес в Мін’юсті, ДФС, Пенсійному фонді та органах статистики можна буде впродовж робочого дня, - Павло Петренко

«ДФС до останнього не йшла на такі радикальні зміни. Але після того, як особисто Міністр фінансів втрутилася в ситуацію, ми також підписали спільний наказ з Мінфіном про онлайн обмін інформацією з наших реєстрів, і про реєстрацію податковими органами в онлайн режимі тих підприємців, які зареєструвалися в Міністерстві юстиції», - зазначив очільник Мін’юсту.

За його словами, для українців це означає, що ключовий та найбільш проблемний у спілкуванні орган – ДФС – фактично прибрав необхідність контакту громадян, які бажають запустити свій бізнес, з чиновниками фіскальної служби.

«Якщо ви зареєструвалися в реєстрі Мін’юсту, кожні 2 години ця інформація в електронному вигляді потрапляє до інших органів. А ці органи протягом двох годин надають оновлену інформацію зі свого реєстру. По простому кажучи, якщо ви на початку дня зареєструвалися як підприємець, до кінця дня ви вже будете стояти на обліку в усіх інших органах без необхідності ходити по цих органах і стояти в чергах», - наголосив Міністр юстиції.

При цьому він зауважив, що наступних 2 тижні система працюватиме у тестовому режимі. За цей час буде виявлено та усунуто всі недоліки.

«Це дуже великий крок для того, щоб завершити процес, який ми розпочали на початку року і дати можливість українським громадянам зареєструвати свій бізнес за 24 години. Окрім іншого, це дуже серйозний маяк для Світового банку для підвищення позиції України в рейтингу Doing Business», - наголосив він.

Павло Петренко також поінформував присутніх про те, що станом на сьогодні 78% центрів надання адмінпослуг вже підключилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

«Це означає, що при звернення до цих центрів за дозвільним документом у вас не мають права вимагати, наприклад, довідку про те, що ви підприємець. Доступ до реєстру є у відповідного співробітника центру і він сам може перевірити цю інформацію», - зазначив очільник Мін’юсту.

Він також повідомив, що урядова ініціатива щодо заборони органам місцевої влади та ЦНАПам вимагати довідки в громадян мала запрацювати ще з 1 жовтня. Однак на місцях почали саботувати дану ініціативу. Ситуація змінилася лише після того, як Кабмін виніс дисциплінарні стягнення 4 головам ОДА, які мали найгірші показники.

«На сайті Мін’юсту можна побачити, в яких регіонах ще не підключилися до реєстрів, і де у місцевих чиновників і керівників немає бажання спрощувати і дебюрократизовувати надання дозвільних документів місцевим жителям», - заявив Міністр юстиції.

Міністр також зауважив: завершенням процесу децентралізації і передачі функцій з реєстрації на місця має стати прийняття парламентом пакету з 4 законів, які були ініційовані Мін’юстом, щодо повної передачі функції щодо реєстрації бізнесу та нерухомості місцевим органам влади й нотаріусам.

«Я маю надію, що на початку наступного місяця парламент проголосує пакет законів, який завершить реформу в сфері реєстрації», - сказав він.

Він також повідомив, що до прийняття закону центри надання адмінпослуг мають відкритися у Чернівцях, Львові, Вінниці, Луцьку та низці інших міст в рамках реалізації пілотного проекту.

«Сьогодні в Одесі в рамках пілотного проекту відкривається будинок юстиції, який є спільною роботою Міністерства юстиції з Одеською ОДА», - додав Павло Петренко.