Під час проведення ґендерно-правової експертизи акта законодавства застосовувалися: Міжнародний пакт про громадянські і політичні права, 1966 рік; Конвенція про боротьбу з торгівлею людьми і з експлуатацією проституції третіми особами, 1949 рік; Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, 1979 рік; Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 рік та протоколи до неї; Європейська соціальна хартія (переглянута), 1996 рік; Конвенція Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми, 2005 рік; Конвенція про права осіб з інвалідністю, 2006 рік; Конвенція Міжнародної організації праці № 156 про рівне ставлення і рівні можливості для трудящих чоловіків і жінок: трудящі із сімейними обов'язками, 1981 рік; Конвенція Міжнародної організації праці № 100 про рівне винагородження чоловіків і жінок за працю рівної цінності, 1951 рік; Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, 1965 рік; Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права, 1966 рік; Рамкова конвенція про захист національних меншин, 1995 рік; Загальна декларація прав людини, 1948 рік; Пекінська декларація, 1995 рік; Резолюція 47/135 Генеральної Асамблеї ООН «Декларація про права осіб, що належать до національних або етнічних, релігійних та мовних меншин»,1992 рік; Рекомендація 1799 (2007) Парламентської асамблеї Ради Європи про образ жінки в рекламі.
Під час проведення ґендерно-правової експертизи акта законодавства застосовувалися: Конституція України, Закони України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».
Закон України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» (далі – Закон) створює правові основи діяльності Суспільного телебачення і радіомовлення України, визначає засади діяльності Національної суспільної телерадіокомпанії України.
Діяльність акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (далі – НСТУ) провадиться на принципах, зокрема, всебічного, об’єктивного і збалансованого інформування про суспільно значущі події в Україні та за кордоном; відсутності дискримінації за будь-якою ознакою (стаття 3 Закону).
Основними завданнями НСТУ, зокрема, є: забезпечення збалансованого і прозорого доступу суб’єктів суспільно-політичного життя до програм (передач) дискусійного формату, зокрема у вигляді дебатів; сприяння якнайповнішому задоволенню інформаційних, культурних та освітніх потреб населення України, у тому числі шляхом створення та поширення економічних, історично-документальних, культурно-мистецьких, навчально-пізнавальних, розважальних, спортивних програм, програм для дітей та молоді, людей з обмеженими фізичними можливостями, національних меншин, інших соціальних груп; оперативне інформування населення про надзвичайні ситуації, що становлять загрозу життю чи здоров’ю людей; надання громадянам України затребуваних інформаційних продуктів, відсутніх на комерційному ринку (стаття 4 Закону).
При здійсненні текстуального аналізу положень Закону не виявлено норм, що містять ґендерне наповнення.
Так, у Законі використовуються терміни «фізична особа», «особа», «громадяни України», «Український народ», «населення», «молодь», «діти», «службова особа», «посадова особа», «національні меншини», «люди з обмеженими фізичними можливостями», «голова», «члени», «кандидатури», «працівники», «представники» тощо.
Оцінка положень аналізованого Закону дозволяє зробити висновок, що положення Закону є ґендерно нейтральними (за змістом та наслідками), тобто не призводять до дискримінації за ознакою статі та здійснюють однаковий вплив як на чоловіків, так і на жінок.
Положення Закону є ґендерно нейтральними, тому не потребують внесення змін.
Ґендерно-правову експертизу Закону проведено Управлінням соціального, трудового та гуманітарного законодавства Департаменту публічного права Міністерства юстиції України.