Міністерство юстиції визначено держателем Державного реєстру іпотек. Про це йдеться в урядовій постанові - "Про затвердження Тимчасового порядку державної реєстрації іпотек", яка ухвалена сьогодні, 31 березня 2004 року, під час засідання Кабінету Міністрів України.
Як повідомив Міністр юстиції України Олександр Лавринович, тимчасовий порядок вводиться до набрання чинності Закону про державний реєстр прав на нерухоме майно. За словами Міністра, порядок дозволить реалізувати положення Закону України "Про іпотеку", а саме, визначити переважне право однієї особи відносно права іншої особи на те ж саме нерухоме майно.
Передбачається, що інформацією з Реєстру через єдину комп'ютерну базу даних, підключення до якої здійснюється адміністратором Реєстру, зможе користуватися будь-яка фізична чи юридична особа, що укладе відповідний договір з утримувачем реєстру.
Відповідно по постанови, Міністерству юстиції протягом місяця має вжити заходи для забезпечення ведення реєстру іпотек.
Згідно з постановою, функції адміністратора Реєстру, який буде відповідати за збереження єдиної комп'ютерної бази даних Реєстру, здійснюватиме державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України.
Реєстраторами Державного реєстру визначено державні нотаріальні контори та приватних нотаріусів, які згідно з договорами, укладеними з адміністратором Реєстру, здійснюватимуть державну реєстрацію іпотек, відомостей про обтяження чи зміну умов обтяження нерухомого майна іпотекою, відступлення прав за іпотечним договором, передачу, анулювання, видачу дубліката заставної та видачу нової заставної на підставі повідомлення іпотекодержателя або уповноваженої ним особи чи рішення суду. А також прийматимуть запити, видаватимуть завірені витяги з Реєстру та виконуватимуть інші функції, передбачені Тимчасовим порядком.
За внесення запису до Державного реєстру іпотек, змін до запису або за видачу витягу з Державного реєстру іпотек передбачено плату - 34 гривні (з урахуванням податку на додану вартість). Органи державної влади звільняються від плати за видачу інформаційних довідок, якщо такі довідки видаються у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством. Кошти, що надходитимуть від фізичних чи юридичних осіб, зараховуються на рахунок адміністратора Реєстру і спрямовуватимуться виключно на забезпечення ведення Реєстру.
Прес-служба Міністерства юстиції України