12-05-201400:00

Перші кроки реформування Державної реєстраційної служби України: результати роботи та нові ініціативи

З моменту призначення нового керівництва у Державній реєстраційній службі України досягнуто перших позитивних результатів у роботі. Головою Укрдержреєстру Ігорем Алексєєвим поставлені конкретні цілі працівникам Служби, досягнення яких призведе до підвищення авторитету органу серед громадськості та забезпечить налагоджену роботу реєстраційних служб у всіх регіонах України.

Одним з пріоритетних завдань, яке потребує першочергового вирішення, є подолання корупційних проявів у системі органів, які здійснюють державну реєстрацію прав. Укрдержреєстром у цьому напрямку систематично проводяться заходи з подолання корупційної складової, забезпечено тісну співпрацю з правоохоронними органами.

В умовах ситуації, яка склалася на території АРК Крим, Укрдкржреєстром забезпечено можливість громадянам, які бажають здійснити реєстрацію прав на нерухоме майно, звернутися особисто або засобами поштового зв’язку до реєстраційних служб Херсонської та Запорізької областей. А також, забезпечено можливість суб’єктам господарювання, які зареєстровані на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, для зміни свого місцезнаходження/місця проживання звертатися до будь-якого державного реєстратора України поза межами Автономної Республіки Крим та міста Севастополь.

Укрдержреєстром проведено відповідну законотворчу діяльність, результатом якої є доступність отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Так, відповідні витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень можна отримати як від органів державної реєстрації прав, так і від нотаріусів.

Також, Служба вживає заходів для децентралізації здійснення реєстраційних дій. Скорочено перелік випадків, коли державна реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється державними реєстраторами Укрдержреєстру. Зокрема, це стосується проведення державної реєстрації права власності на підставі рішень судів у справах про спадкування, що становило 60% від загального обсягу заяв, що розглядались Укрдержреєстром. Зменшено чергу заяв, які підлягають розгляду державними реєстраторами Укрдержреєстру, у 6 разів (з 6000 до 1000).

Особливу увагу Служба приділяє питанням реєстрації прав оренди земельних ділянок. Ще на початку квітня було надано роз’яснення підпорядкованим структурним підрозділам, щодо вичерпного переліку документів, необхідних для подачі на реєстрацію.

Результатами таких дій стало те, що станом на 01 травня 2014 року державними реєстраторами прав до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено 238 695 записів про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки. Зазначений показник майже дорівнює кількості записів, що було внесено до Реєстру протягом усього 2013 року (273 625). На кінець поточного року Служба планує вийти на показник, що становить 1 млн. договорів прав оренди земельних ділянок.

Також, за дорученням голови Укрдержреєстру реєстраційними службами у кожній області проведено заходи з обговорення проблемних питань у сфері державної реєстрації земель сільськогосподарського призначення та шляхів їх вирішення, із залученням агропромислових підприємств та фахівців у сфері.

Службою вживаються заходи щодо впровадження додаткових електронних сервісів у сфері діяльності Укрдержреєстру. Так, на сьогодні усі області України отримали сучасні системи електронного керування чергою, що забезпечить упорядкування процедури подачі документів на реєстрацію громадянами, дасть змогу уникнути створення «списків» та існування черг.

Також, скасовано вимогу щодо виготовлення виписок, витягів, довідок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців на бланку суворої звітності та спрощено опис бланка, що сприяло заощадженню державних коштів, які витрачалися на виготовлення, замовлення, постачання, зберігання, облік та звітність щодо витрачання бланків виписки, витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Що стосується сфери державної реєстрації актів цивільного стану, то на сьогодні Укрдержреєстром урегульовано порядок надання послуги з отримання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян поштовим зв’язком.

Збільшилась кількість громадян (5 379 осіб), які скористалися послугою попереднього запису на прийом до відділів державної реєстрації актів цивільного стану он-лайн через Інтернет.

Також варто зазначити, що у березні – квітні 2014 року збільшилась кількість позитивних для Укрдержреєстру судових рішень. На початок березня 2014 року на користь Укрдержреєстру було розглянуто 199 справ, а вже станом на 30.04.2014 кількість таких справ складає 309.

У найближчій перспективі Укрдержреєстром заплановано розширення пунктів прийому документів на реєстрацію за рахунок розміщення реєстраторів у центрах надання адміністративних послуг, забезпечення можливості подання документів в електронній формі, забезпечення доступу до відкритої інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців на Єдиному державному реєстраційному веб-портал юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у мережі Інтернет, удосконалення процедур у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Укрдержреєстр і надалі звітуватиме про роботу, проведену у напрямку поліпшення діяльності Служби та забезпечення ефективного механізму державної реєстрації прав.