23 квітня 2015 року начальник Головного територіального управління юстиції у Полтавській області Ірина Пашко в студії «Новини Полтавщини» провела прес-конференцію для засобів масової інформації щодо останніх реформ у сфері юстиції. Зокрема, про розширення повноважень нотаріусів, особливостей державної реєстрації речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення».
Ірина Пашко акцентувала увагу на тому, що зазначеним Законом нотаріусу надано можливість проводити державну реєстрацію:
речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право;
права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яке виникло та оформлено в установленому порядку до 01 січня 2013 року, одночасно з державною реєстрацією похідного від нього речового права на таку земельну ділянку.
Також начальник Головного територіального управління юстиції у Полтавській області озвучила питання щодо надання доступу та підключення нотаріусів до Державного земельного кадастру, які під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) та проведення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку, отримають можливість здійснювати у Державному земельному кадастрі пошук відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами формує витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підписується та посвідчується печаткою нотаріуса. “Державна реєстрація прав на землі сільськогосподарського призначення відтепер може проводитися нотаріусом, як за місцем розташування земельної ділянки, так і у межах відповідної області, де розташована така земельна ділянка”, - зазначила Ірина Пашко.
Окрему увагу було зосереджено на статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», яку викладено в новій редакції, згідно змісту якої, за державну реєстрацію прав відтепер справляється не державне мито, а адміністративний збір, розмір якого, встановлено цією статтею.
Крім того, Ірина Пашко повідомила засобам масової інформації, що: “У квітні 2015 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) від 12.02.2015 за № 191-VIII та Наказ Мінюста за № 466/6, яким затверджено “Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”. Відповідно до цих актів, через новий сайт Мінюсту — http://new.minjust.gov.ua/ua - будь-яка особа має можливість отримати витяг, довідку та виписку за пару хвилин, не відходячи від свого комп'ютера, оплативши таку послугу власною банківською картою”.
Також зазначила, що: “Реєстраторами Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Єдиний реєстр підприємств) з 15.03.2015 будуть не працівники структурних підрозділів головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, що забезпечують реалізацію повноважень у сфері банкрутства, а безпосередньо арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори) (далі - арбітражні керуючі).
Крім цього Ірина Пашко повідомила, що: «З 15.05.2015 набирає чинності наказ Міністерства юстиції України від 27.03.2015 № 441/5 «Про затвердження Змін до Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство», основною новелою якого для бізнесу є можливість отримання довідки з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство в електронному вигляді.
Так, відомості з Єдиного реєстру підприємств надаються у вигляді скорочених та повних інформаційних довідок.
Інформаційна довідка з Єдиного реєстру підприємств (далі — довідка) — це документ, який надається безоплатно в електронній формі за он-лайн запитом юридичної або фізичної особи про видачу довідки з Єдиного реєстру підприємств (далі - запит) стосовно суб’єкта підприємницької діяльності, щодо якого запитується інформація.
Обов’язковим атрибутом довідки є QR-код, який містить інформацію про документ.
Передбачено, що для отримання довідки через офіційний веб - сайт подається електронний запит на отримання скороченої чи повної інформаційної довідки.
Довідка з Єдиного реєстру підприємств надається за такими параметрами запиту:
код боржника за ЄДРПОУ (для юридичних осіб);
дата і номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців про проведення державної реєстрації (для фізичних осіб — підприємців).
Довідка надається у день подання електронного запиту через офіційний веб-сайт, за винятком випадків наявності технічних підстав, що унеможливлюють роботу веб-сайту.
Довідка надається безоплатно.
На офіційному веб-сайті фізичні та юридичні особи за QR-кодом довідки або за її номером, датою та часом надання можуть отримати відомості щодо її формування та надання.
За таких обставин, починаючи з 15.05.2015 працівники відділу з питань банкрутства припиняють свою діяльність в частині видачі довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
Крім того, у відповідності до приписів вищезгаданого наказу, відомості до Єдиного реєстру підприємств вносяться арбітражними керуючими шляхом подання через он-лайн систему електронної звітності.
При цьому до компетенції працівників структурних підрозділів територіальних органів з питань банкрутства віднесено здійснення виправлення/доповнення відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного реєстру підприємств арбітражними керуючими.
Крім того, арбітражні керуючі безпосередньо в офісі матимуть можливість внесення обов’язкових форм звітності до Єдиного реєстру підприємств, що сприятиме скороченню витрат арбітражних керуючих та оперативному внесенню необхідної інформації.»
За результатами брифінгу, Ірина Пашко наголосила на ефективній та злагодженій роботі в рамках впровадження реформ, ініційованих Міністерством юстиції України.