У Вінницькій облдержадміністрації відбулася прес-конференція на тему: «Особливості та перші підсумки впровадження реформ у сфері роботи нотаріату, державної реєстрації та інших складових системи органів юстиції України». Участь у ній взяли в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області Тетяна Вінницька, заступник начальника Головного територіального управління з питань державної реєстрації Юрій Круголь та народний депутат України Олександр Дроздик.
«У майбутньому за державою планується залишити лише функції власника і адміністратора реєстрів, надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів та визначення стандартів надання послуг з реєстрації. Всі інші функції з реєстрації мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом – банкам», - повідомив Олександр Дроздик. Він також розповів про кадрові реформи у системі юстиції України, про ефективність системи онлайн-торгів у сфері виконавчої служби, про започаткування пілотних проектів у сфері державної реєстрації та виконавчої служби, а також про основні заходи, спрямовані на запобігання та подолання складних корупційних схем та «побутової корупції.
Тетяна Вінницька зупинилась на законодавчих новаціях у сфері державної реєстрації прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення та перевагах нової системи реєстрації договорів оренди сільгоспземель.
«За цими нововведеннями нотаріусів - як державних, так і приватних - уповноважено здійснювати державну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення. А відтак із заявою про державну реєстрацію оренди такої ділянки можна звертатися як її власнику, так і набувачу похідних прав (орендарю) не тільки до реєстраційної служби територіального управління юстиції, а й до нотаріусів за місцем знаходження цього нерухомого майна. Серед переваг таких нововведень є перш за все пришвидшення та спрощення порядку державної реєстрації прав оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Завдяки цьому громадяни зможуть самостійно обирати: звертатися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса. Ліквідуються черги при реєстрації договорів, збільшиться оперативність реєстрації та якості послуг за рахунок збільшення конкуренції та, відповідно, ліквідується корупційна складова за «пришвидшення процесу реєстрації», - наголосила вона.
Юрій Круголь розповів про реалізацію на Вінниччині пілотних проектів у сфері реєстрації нерухомого майна та реєстрації майна фізичних та юридичних осіб за принципом екс-територіальності. Зупинився на нових стандартах надання послуг у сфері реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
«З квітня отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна буде в електронній формі, не виходячи з дому. Таким чином, після запровадження нових електронних сервісів громадянам не потрібно буде витрачати час у чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку. Всі ці сервіси можна буде отримати через Інтернет у себе вдома чи на роботі, зайшовши на сайт Міністерства юстиції України і оплативши цю послугу своєю платіжною карткою», - сказав Юрій Круголь.