Зміна цільового призначення земельної ділянки

Процедура зміни цільового призначення земельної ділянки включає 3 етапи:

  • розроблення документації із землеустрою;
  • затвердження проєкту місцевою радою;
  • внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

Зміна цільового призначення земельних ділянок, що не належать до державної чи комунальної власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою.

 

ЕТАП 1

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

Для першого етапу необхідна заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за проєктами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Такий проєкт розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу сільської, селищної, міської ради на його розроблення.

Документацію із землеустрою мають право розробляти (та відповідно договір потрібно укласти) з організацією, у складі якої працює не менше 2 сертифікованих інженерів-землевпорядників, або з ФОПом — сертифікованим інженером-землевпорядником. Для замовлення та розроблення документації із землеустрою не потрібно отримувати жодних дозволів місцевих рад чи місцевих державних адміністрацій.

             Документація із землеустрою розробляється у строк, встановлений договором, який зазвичай становить від 1 до 2 місяців. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати 6 місяців з моменту укладення договору.

Проєкт землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.

 

ЕТАП 2

Власник земельної ділянки повинен подати розроблений проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки до відповідно сільської, селищної, міської ради. Затвердження документації щодо земельної ділянки, що розташована за межами населеного пункту, здійснюється районною державною адміністрацією.

При погодженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати:

  • додаткові матеріали та документи, не включені до проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
  • надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено законом;
  • проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

Підставою для відмови у затвердженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відмова у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

 

 

ЕТАП 3

Якщо рішення про затвердження проєкту землеустрою прийняте, потрібно внести відповідні зміни до Державного земельного кадастру. Для цього документація із землеустрою подається Державному кадастровому реєстратору через центр з надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через електронний кабінет.

Внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки здійснюється безоплатно.

Коли всі зазначені етапи пройдені, відомості про нове цільове призначення земельної ділянки відображаються в Державному земельному кадастрі. Після внесення змін власник може приступити до використання ділянки за новим цільовим призначенням.

Інформація про нове цільове призначення земельної ділянки  передається з Державного земельного кадастру до реєстру речових прав на нерухоме майно автоматично.