Для підвищення ефективності виконання судових рішень Міністерство юстиції працює над запровадженням автоматизації відповідних процедур. Про результати цієї роботи заступник Міністра юстиції Андрій Гайченко розповів в інтерв’ю газеті «Юридична практика».
Андрій Гайченко повідомив, що державні та приватні виконавці вже працюють за допомогою Автоматизованої системи виконавчого провадження (АСВП) - комп'ютерної програми, що забезпечує збір, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників і захист від несанкціонованого доступу. Держателем даної системи є Міністерство юстиції України.
АСВП забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації в органах державної виконавчої служби (ДВС), у приватного виконавця: реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції та етапів її проходження, об'єктивний та неупереджений розподіл виконавчих документів між державними виконавцями, реєстрацію виконавчих дій та виготовлення документів виконавчого провадження.
Для реалізації забезпечення належного виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження», отримання інформації про боржників, їхнє майно, доходи і засобах на сьогоднішній день виконавці мають безпосередній доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державного реєстру обтяжень рухомого майна, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також до державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Крім того, введена процедура обміну інформацією за допомогою телекомунікаційного зв'язку з Міністерством внутрішніх справ (МВС), Національною поліцією, Пенсійним фондом, Державною фіскальною службою та Державною прикордонною службою України. Завдяки цьому виконавці можуть в електронному вигляді надсилати запити та отримувати відповіді на них, а також направляти постанови, винесені ними у виконавчому провадженні, зокрема постанови про арешт майна боржника, розшуку (зняття з розшуку) транспортного засобу боржника, встановлення (скасування) тимчасового обмеження в право керування транспортними засобами, встановлення (скасування) тимчасового обмеження у праві виїзду за кордон тощо.
«Надання доступу до реєстрів і впровадження електронного обміну інформацією з зазначеними державними органами, безумовно, позитивно вплинуло на діяльність органів та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень, зокрема на оперативність подання запитів та отримання необхідної інформації щодо боржника. Однак слід зазначити, що такий інформаційний обмін в окремих випадках працював на неналежному рівні і до недавнього часу існувала системна проблема тривалої (15 днів і більше) обробки Державною податковою службою (ДПС) України та МВС України запитів виконавців. Завдяки вжитим заходам, спрямованим на вдосконалення програмного забезпечення, нам вдалося скоротити до одного робочого дня терміни обробки запитів виконавців про зареєстрованих за боржником транспортних засобах і рахунках, відкритих в банківських установах», - заявив Андрій Гайченко.