25-01-201915:24

Ірина Садовська: Перший іспит для реєстраторів відбудеться 18 лютого

Перший іспит для кандидатів у реєстратори та реєстраторів, які були відключені від доступу до реєстрів, відбудеться 18 лютого цього року. Він пройде у вигляді комп’ютерного тестування. Про це під час прес-конференції повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ірина Садовська.

«Аналізуючи скарги, які надходять до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, ми доволі часто помічаємо, що при вчиненні реєстраційної дії реєстратори порушують вимоги закону не свідомо, не через якийсь злий умисел, а через низький професійний рівень та брак знань», - сказала Ірина Садовська.

Вона навела приклад коли одна літня жінка – реєстратор комунального підприємства через брак кваліфікації одним дотиком до клавіатури перереєструвала велику мережу супермаркетів.

«На сьогоднішній день за порушення тимчасово або повністю відключені від доступу до реєстрів близько півтори тисячі осіб. Тому ми вирішили проводити тести й перевіряти кваліфікацію тієї людини, яка має право вчиняти дії та вносити зміни в державних реєстрах», - зазначила заступник Міністра юстиції.

«Від сьогодні, 25 лютого, ми розпочинаємо прийом заявок. Відповідне оголошення ви можете побачити на сайті Міністерства юстиції (https://bit.ly/2TdHZPj). Заявки можуть бути надіслані поштою або передані безпосередньо у Мін’юст за адресою: Київ, Рильський провулок, 10 і приймаються включно до 16.00 8 лютого. А вже 18 лютого ми проводимо перше тестування. Реєстратором може стати кожен, але чи кожен здібний до цього?», - повідомила Заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ірина Садовська.

За її словами, тестування обов’язково повинні проходити особи, які мають бажання стати державними реєстраторами, а також реєстратори, які були відключені від доступу до реєстрів і зараз спливає термін цього відключення.

Вона розповіла що іспит буде відбуватися в режимі людина-комп’ютер, тобто без впливу людського фактора.

«За день ми зможемо прийняти іспит у близько 60 осіб. 100 запитань і 2 години на тестування. Особа, яка відповіла на 75 і більше запитань, визнається такою, що підтвердила свою кваліфікацію. Через день їй видається відповідний сертифікат. Ті, хто тільки починають свою професію реєстратора, повинні також пройти двотижневі курси навчання користування реєстром в ДП «НАІС» і отримати так званий ключ доступу», - сказала заступник Міністра юстиції.

Вона також наголосила, що іспити будуть відбуватися раз на місяць. Особа, яка не склала іспит, може спробувати скласти його наступного місяця. Жодних обмежень щодо кількості спроб немає.

У свою чергу перший заступник Міністра юстиції Олена Сукманова зазначила, що іспит для реєстраторів є однією із ланок у ланцюгу системних ініціатив міністерства, спрямованих на те, щоб реєстраційні послуги в Україні були максимально фаховими та якісними.

Вона нагадала, що у 2018 році запрацював автоматичний обмін даними між реєстром майнових прав і Держгеокадастром, який прибрав проблему подвійної реєстрації договорів оренди землі, котра використовувалась як інструмент для рейдерських атак.

«Окрім того, запрацював технічний механізм, який не дає можливості реєстратору вчиняти реєстраційні дії за межами своєї області», - сказала Олена Сукманова.

Також, за її словами, вже готовий до запуску автоматичний обмін даними між реєстрами Мін’юсту та Єдиним державним реєстром судових рішень, який має прибрати проблему реєстраційних дій на основі підроблених чи неіснуючих судових рішень.  «Зі свого боку ми на 100% готові до запуску. Очікуємо готовності Державної судової адміністрації», - зазначила Перший заступник Міністра.

Вона додала, що за ініціативи Мін’юсту Уряд заборонив філіям комунальних підприємств здійснювати реєстраційні дії.

«Таке рішення було прийнято оскільки реєстратори філій комунальних підприємств найчастіше вчиняли незаконні реєстрації, а самі філії інколи створювалися лише для того, щоб вчинити кілька потрібних комусь реєстраційних дій і зникнути», - сказала Олена Сукманова.