Для зручності громадян та уникнення черг у відділах державної реєстрації актів цивільного стану Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект вебпортал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», який розпочав свою роботу 20 липня 2015 року відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 669-р «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» у деяких відділах державної реєстрації актів цивільного стану окремих регіонів України, а до кінця січня 2018 року цей проект запроваджено в усіх відділах державної реєстрації актів цивільного стану України.
Пілотний проект дає змогу громадянам через мережу Інтернет:
подавати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (далі – відділ ДРАЦС) заяви про державну реєстрацію актів цивільного стану, про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
надсилати до відділів ДРАЦС сканкопії документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, вносити зміни до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання у форматі, придатному для роздрукування або зчитування цих документів в електронному вигляді;
здійснювати попередній запис для відвідування відділів ДРАЦС із зазначенням зручних дати і часу;
оплачувати з використанням платіжних систем послуги відділів ДРАЦС;
отримувати консультації працівників відділу ДРАЦС.
З часу запровадження цією послугою скористалося 494 345 осіб. В Одеській, Полтавській та Миколаївській областях найбільша кількість осіб, які скористалися вказаною послугою, найменша – у Житомирській, Дніпропетровській та Тернопільській областях.