На Міністерство юстиції покладено функції з забезпечення функціонування Державного реєстру обтяжень рухомого майна. Про це йдеться в урядовій постанові “Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру рухомого майна”, ухваленій 29 червня 2004 року на засіданні Кабміну. Як повідомив Міністр юстиції України Олександр Лавринович, державна реєстрації обтяжень рухомого майна вводиться на виконання Закону “Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень”. Зокрема, задля забезпечення виконання зобов‘язань, а також захисту прав юридичних і фізичних осіб стосовно рухомого майна. В тому числі, щодо надання в інтересах цих осіб інформації про наявність чи відсутність обтяжень рухомого майна.
Протягом місяця з дня прийняття постанови Мін‘юст має вжити заходів для забезпечення ведення Реєстру, повідомив Міністр.
Дані до Реєстру вноситимуться у процесі державної реєстрації обтяжень рухомого майна. Таке право буде надане нотаріальним конторам, банкам та іншим фінансово-кредитним установам державної форми власності. Такі установи укладатимуть відповідний договір з адміністратором Реєстру та матимуть до нього повний доступ через комп‘ютерну мережу.
Олександр Лавринович повідомив, що адміністратором Реєстру, який відповідатиме за його функціонування, збереження даних і захист їх від руйнування, а також за програмне забезпечення, виступатиме ДП “Інформаційний центр” Міністерства юстиції України.
“Реєстр сприятиме впровадженню в Україні державної реєстрації обтяжень рухомого. Це є надзвичайно важливим елементом для визначення переважного права на майно боржника одного обтягувача перед іншими, які не зареєстрували або зареєстрували пізніше подібне обтяження” – наголосив Міністр юстиції.
Прес-служба Міністерства юстиції України