"Потрібна дуже велика робота, щоб реалізувати Сімейний кодекс з 1 січня 2003 року", заявив Міністр юстиції України Олександр Лавринович на Республіканській нараді-семінарі для начальників відділів реєстрації актів громадянського стану, що відбувся в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2002 року. На семінарі, який триватиме до 22 листопада, Міністерство юстиції навчатиме працівників органів реєстрації актів громадянського стану правильному застосуванню в організаційній роботі положень Сімейного кодексу. "Потрібно забезпечити якомога якіснішу роботу тих, хто має на практиці застосовувати норми права, які мають регулювати стосунки в цій дуже важливій сфері." - зазначив Міністр юстиції. Він повідомив, що Мін\'юст надасть максимальну допомогу відділам реєстрації актів громадянського стану "як в плані вивчення ними положень нових нормативних актів, так і забезпечення підзаконними актами, починаючи з правил, інструкцій, зразків нових документів". "Це є надзвичайно важлива сфера - протягом життя жодна людина не минає органів реєстрації актів громадянського стану. Зокрема, Кодекс визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов\'язки подружжя, батьків і дітей, усиновлювачів та усиновлених, інших членів сім\'ї та родичів. А тому ми хочемо щоб всі, хто працює в цій системі оволоділи новим нормативним матеріалом, і могли бездоганно його застосовувати на практиці." - наголосив Міністр.
Одночасно Олександр Лавринович підкреслив, що новий Сімейний кодекс містить "певні проблемні моменти". "Давати характеристику новому Сімейному кодексу достатньо непросто, тому, що про недоліки Законів можна дискутувати лише до того моменту, поки вони не набувають чинності. А після того треба шукати шляхи їх реалізації. Тому завдання Міністерства юстиції сьогодні полягає в тому, щоб розробити нормативні акти, які мають заповнити прогалини нового Кодексу та виробити пропозиції, які дозволять уникнути складної стиковки окремих правових норм." - заявив Олександр Лавринович.
Зокрема, як повідомила під час семінару директор Департаменту у справах цивільного стану громадян Міністерства юстиції України Валентина Кунда, Мін\'юстом розроблено низку нормативно-правових актів, які регламентують механізм застосування статей Сімейного кодексу та порядок реєстрації актів цивільного стану з урахуванням вимог новел, що вводяться в дію вже з нового року. Основними з них є Правила реєстрації актів цивільного стану в Україні та Положення про порядок зміни, доповнення, поновлення та анулювання актових записів цивільного стану, які необхідні відділам реєстрації актів у їх повсякденній роботі.
Крім того, розроблено Типове положення про районний, районний у місті, міський (міста обласного значення) відділ реєстрації актів цивільного стану; Інструкція з обліку, зберігання та витрачання бланків свідоцтв, що видаються державними органами реєстрації актів цивільного стану на підтвердження юридичних фактів у Україні; зразки і опис гербових печаток відділів реєстрації актів цивільного стану для вказаних відділів; Інструкція щодо складання звітів відділами реєстрації актів цивільного стану; Умови зберігання книг реєстрації актів цивільного стану і метричних книг у відділах реєстрації актів громадянського стану та порядок передачі цих книг на зберігання до державних архівів, а також Перелік документів відділів реєстрації актів цивільного стану зі строками їх зберігання.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження зразків книг реєстрації актів цивільного стану та описів бланків свідоцтв, що видаються державними органами реєстрації актів цивільного стану".
Довідка. В даний час систему органів реєстрації актів громадянського стану складає 785 відділів, з яких відділ реєстрації актів громадянського стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, 24 обласних, Київського та Севастопольського міських відділів реєстрації актів громадянського стану, а також 758 районних, міських та районних у містах відділів реєстрації актів громадянського стану.
Прес-служба Міністерства юстиції України