20-07-202118:37

Олександр Олійник: Розпочинаємо цикл статей про найбільш значимі розробки актів законодавства Директоратом правосуддя та кримінальної юстиції

Директор Директорату правосуддя та кримінальної юстиції Олександр Олійник презентує цикл статей про найбільш значимі розробки актів Директорату, які становлять інтерес як для суспільства загалом, так і для юридичної спільноти зокрема.

«Мін’юст перетворюється на ефективний центр формування правової політики у сферах, за які відповідає Директорат правосуддя та кримінальної юстиції. Ми вже працюємо за чіткою структурою ідеальної моделі розробки нормативно-правових актів. Та щоб не говорити сухою мовою теорії – ми підготували цикл статей, в яких практично відображено цю модель, на теми, які зацікавлять як громадськість, так і юридичну спільноту», – зазначає Олександр Олійник.

У циклі буде презентовано статті щодо:

  • самоврядування судових експертів;
  • скасування мораторіїв на примусове виконання рішень суду та у процедурах банкрутства;
  • впровадження інституту медіації;
  • удосконалення системи покарань та створення умов для зниження рецидивної злочинності;
  • вирішення деяких питань кримінальної і адміністративної юстиції, нормативно-правове регулювання яких суперечить практиці Європейського суду з прав людини;
  • створення правосуддя, дружнього до дитини.

Перша стаття із циклу присвячена темі, яка має надважливе значення для «приватної» експертної спільноти, яка наразі переживає бурхливий процес свого становлення і само ідентифікації – самоврядуванню судових експертів. Стаття вже доступна у загальному доступі – ознайомитися з нею можна на сайті видання «ЛІГА:Закон».

Якщо у вас виникнуть коментарі чи пропозиції до теми публікації – просимо надсилати їх на електронну адресу: justice@minjust.gov.ua. В назві листа необхідно вказати тему статті для ідентифікації і систематизації отриманої інформації.

Також просимо при висловленні пропозицій посилатись на міжнародний досвід, статистичні дані, судову практику та наукові матеріали за їх наявності.

«Нагадаю, що ідеальна модель розробки проєктів нормативно-правових актів, виходячи з системного аналізу діючого законодавства, виглядає наступним чином:

  1. моніторинг, тобто:
    • пошук проблем правового регулювання, які необхідно вирішити;
    • ґрунтовний аналіз виявлених проблем шляхом аналізу міжнародного досвіду, статистичних даних, судової практики та наукових матеріалів, проведення опитування та консультацій;
    • вибір оптимального варіанту вирішення проблеми;
  2. розробка на підставі моніторингу проєкту НПА», – додає Олександр Олійник.

Більш детально про ідеальну модель розробки НПА читайте тут: https://biz.ligazakon.net/interview/201214_montoring-zakonodavstva-yak-element-novo-flosof-u-formuvann-pravovo-poltiki-ukrani.