11-12-201909:11

Ольга Оніщук: Мін’юст має повне право на проведення повторних верифікацій реєстраторів

Проти реєстраторів, які сприяли протиправним діям у рейдерських схемах, Мінюстом вжито всіх можливих засобів реагування. Про це в інтерв’ю Укрінформу повідомила заступник міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук.

За її словами, командою Мін’юсту вже сформовано бачення стратегії та тактики відповідних змін у сфері державної реєстрації. Зазначений план дій викладений у так званій «дорожній карті» і вже виконується.

«Нами проведено верифікацію всіх реєстраторів. Суть верифікації була досить простою – реєстратор мав з’явитися до відповідної філії ДП «НАІС» з електронним ключем доступу до реєстрів та відповідним пакетом документів. Працівник НАІС встановлював особу такого реєстратора та проводив фотографування разом з документом, що посвідчує особу, та ключем. Захід виявився дуже ефективним. Особливо відзначилися реєстратори комунальних підприємств – значний їх відсоток взагалі не з’явилися до філій ДП «НАІС» і, як наслідок, їхні ключі було заблоковано», – поінформувала Ольга Оніщук, зазначивши, що, враховуючи стан справ в сфері реєстрації, Мін’юст має повне право на проведення повторних верифікацій реєстраторів у будь-який момент.

Крім того, на законодавчому рівні було припинено діяльність акредитованих суб’єктів – комунальних підприємств та їхніх філій, які фігурували у 95 % історій про рейдерські захоплення і незаконні реєстрації.

При цьому заступник Міністра зауважила, що на сьогодні ключове завдання Мін’юсту – не допустити «трудової міграції» недобросовісних реєстраторів до органів місцевого самоврядування. Для цього запроваджується ряд запобіжних заходів: «Зокрема, ми впровадили систему спецперевірки реєстраторів з досвідом роботи у цій сфері, які мають намір працевлаштуватися до органу місцевого самоврядування. При цьому направляти документи на «погодження» кандидатури реєстратора буде не сам реєстратор, а його роботодавець».

Також Ольга Оніщук підтвердила, що Мін’юст працює над скороченням строків розгляду найбільш складних рейдерських кейсів. Говорячи про розгляд скарг, вона окремо зупинилася на важливості створення офісу протидії рейдерству, який сприятиме побудові ідеальної системи реєстрації та захисту прав людей. За її словами, в Офісі буде створена дієва телефонна гаряча лінія та система оперативного зворотного зв’язку електронними засобами.

«Офіс має об’єднати найкваліфікованіших фахівців. Розраховуємо, що на створення офісу виділять кошти донори - зараз ведуться переговори з іноземними та українськими партнерами. Планується, що в офісі будуть працювати 16 професіоналів – 10 з них працюватимуть з матеріалами скарг у сфері реєстрації, 6 фахівців ймовірно увійдуть до складу Комісії з питань розгляду скарг. Водночас хочу акцентувати увагу, що офіс не тотожний Антирейдерській Комісії і його повноваження не зводяться до забезпечення діяльності цієї Комісії! Офіс має напрацювати проекти відповідних змін до законодавства, допомагати громадянам у захисті їхніх прав – наприклад, може надати фахову консультацію щодо оптимального вибору способу захисту свого права», – наголосила Ольга Оніщук.

 

Публікація за посиланням: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2834155-olga-onisuk-zastupnica-ministra-usticii-z-pitan-derzavnoi-reestracii.html