Мін’юст спільно з експертами та донорами розробив та забезпечив прийняття законодавства, яке запровадило нові стандарти ідентифікації громадян, включаючи Mobile ID. Це технологія, яка дає можливість ідентифікувати особу через мобільний телефон, а значить – через мобільний отримувати послуги від держави, підписувати контракти та користуватися безліччю інших сервісів. Про це Міністр юстиції Павло Петренко повідомив у своєму блозі на «Українській правді».
Він зауважив: лише 5 жовтня Верховна Рада прийняла Закон «Про електронні довірчі послуги» (№4685) і вже 21 грудня держава в особі Мін’юсту почала випуск ключів для накладення та перевірки електронного цифрового підпису із сертифікатами, які відповідають міжнародним алгоритмам криптозахисту.
«Нові технології дадуть можливість гармонізувати електронний документообіг із країнами ЄС та запровадити сучасний механізм електронної ідентифікації Mobile ID. Українці зможуть отримувати через Інтернет державні послуги, посвідчувати документи, які матимуть таку ж силу, як і паперові з печаткою та підписом, користуватися комерційними сервісами. Звичайний телефон стає зручним хабом, який замінить людині спілкування з чиновниками», - наголосив очільник Мін’юсту.
За словами Павла Петренка, щоб скористатися новою технологією, потрібно взяти паспорт та ідентифікаційний код, звернутися до офісу свого оператора мобільного зв’язку та оформити SIM-карту нового покоління. На неї буде записаний індивідуальний цифровий підпис. Нині видачу таких карток контрактним клієнтам вже почали у «Київстарі». А до середини 2018 року аналогічну послугу надаватимуть «Vodafone Україна» та «Lifecell».
«Найближчим часом усі органи державної влади в Україні, згідно з дорученням Прем’єр-міністра, повинні забезпечити інтеграцію Mobile ID у свої електронні сервіси. Щодо наших електронних послуг - за допомогою сервісу Mobile ID громадяни зможуть відкрити, внести зміни чи закрити бізнес; отримати виписки з реєстру нерухомості й бізнес-реєстру; отримати електронні послуги у земельній сфері», - додав Міністр юстиції.
Він також зазначив, що державне підприємство Мін’юсту «Національні інформаційні системи» у рамках проекту міжнародної технічної допомоги «Підтримка реформ в сфері юстиції в Україні» вже забезпечило створення відповідної технологічної бази.
«Враховуючи європейський та світовий досвід, ми маємо пройти досить тривалий шлях запровадження всіх елементів державних електронних сервісів. Але альтернативного шляху в держави, яка не хоче відстати у розвитку назавжди – немає», - заявив Павло Петренко.
Посилання: http://blogs.pravda.com.ua/authors/ppetrenko/5a605acb031b2/