19-05-202110:00

Правила передачі: за яким алгоритмом реєстраційні скарги направлятимуть на розгляд регіональних фахівців Мін’юсту?

Тимчасовий алгоритм розгляду реєстраційних скарг уже стартував. На виконання Наказу Мін’юсту «Про вжиття заходів щодо забезпечення ефективного розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації» цього тижня на розгляд фахівців Міністерства юстиції України із регіонів було направлено 80 скарг, що надійшли до Офісу протидії рейдерству. Кожне з восьми міжрегіональних управлінь Мін’юсту, де за принципом ed hoc  працюватимуть регіональні колегії, вже отримало по 10 реєстраційних кейсів. 

«На розгляд фахівців міжрегіональних управлінь Мін’юсту скеровуватимуться минулорічні кейси щодо нерухомості, яких протягом 2020 року до Офісу протидії рейдерству надійшло в рази більше, ніж скарг у сфері державної реєстрації бізнесу. Проблеми накопичення нерозглянутих скарг на реєстраційні дії, проведені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, ФОПів та громадських формувань, наразі немає», — підкреслює Ольга Оніщук, заступниця Міністра юстиції з питань державної реєстрації.

З метою недопущення можливих зловживань при розгляді реєстраційних справ, за словами Ольги Оніщук, до об’єктів  нерухомого майна щодо яких надійшли скарги, де це можливо, було застосовано принцип «перехресної» територіальності. Наприклад, кейси стосовно нерухомості, розташованої в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, які за територіальним принципом є предметом відання Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), будуть розглядатися фахівцями Східного міжрегіонального управління Мін’юсту (м. Харків), що охоплює три регіони — Харківщину, Донеччину та Луганщину, і навпаки. 

Паралельно кожного робочого дня в Офісі протидії рейдерству відбуватиметься  колегіальний аналіз поточних скарг, а у випадках очевидних грубих порушень процедури державної реєстрації застосовуватиметься механізм миттєвого реагування — порядок одноособового розгляду. «Звісно, ми очікуємо позитивних результатів від такого консолідованого формату роботи постійних членів Колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації і тимчасово залучених регіональних фахівців Мін’юсту. Водночас будемо моніторити ситуацію та постійно комунікувати із спеціалістами міжрегіональних управлінь міністерства, і в разі необхідності повторно надавати методичну допомогу», — зазначає профільна заступниця Міністра юстиції.