В день 10-річчя з моменту прийняття Закону України «Про безоплатну правову допомогу» було презентовано новий сервіс для громадян, які користуються безоплатною правовою допомогою – «Кабінет клієнта системи БПД». Це – сервіс, що має на меті уніфікувати інформацію про послуги, надані системою безоплатної правової допомоги.
«Кошти, які з бюджету щороку виділяються на функціонування системи БПД, – цілком виправдані. Адже держава має гарантувати дотримання прав людини. А доступ до судочинства, право на правову допомогу – це те, що ми спільно з Координаційним центром з надання такої допомоги можемо забезпечити усім, хто цього потребує. А «Кабінет клієнта» – це один з функціоналів, який допоможе таку допомогу зробити ще більш доступною для громадян. Ми розуміємо, що отримання консультації, отримання інформації,можливість почитати про свої права – не завжди те, що потрібно людині. Інколи їй потрібно отримати саме компетентний супровід юриста, адвоката, наприклад, при зверненні до судових інстанцій. «Кабінет клієнта» – це перший наш крок, щоб кожен, хто цього потребує, міг би цим скористатися», – зазначила під час презентації заступниця Міністра юстиції Валерія Коломієць.
Створення та впровадження Кабінету клієнта має на меті спростити доступ громадян до безоплатної первинної та вторинної правової допомоги. За допомогою цього нового сервісу людина матиме змогу:
Відтепер усі запити громадян на консультації з правових питань, їх історія та відповіді будуть доступні в одному місці. Одразу після відправлення, працівники системи почнуть готувати відповідь на запит особи, яку вона отримаєте онлайн. У разі необхідності особа зможе уточними своє запитання у форматі чату з фахівцем системи БПД.
«Крім того, вже найближчим часом ми плануємо запровадити можливість для громадян подати звернення на отримання безоплатної вторинної правової допомоги через кабінет клієнта. Зробити це можна буде, підписавши відповідну заяву та документи кваліфікованим електронним підписом. Це дасть можливість людям, у першу чергу, не приходити безпосередньо до центрів надання БВПД, онлайн побачити результат розгляду своєї заяви, контакти призначеного адвоката. Усе це прискорить надання людині правової допомоги, наблизить її доступ до БПД», – акцентував в.о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
Для того, щоб отримати консультацію через «Кабінет клієнта системи БПД», необхідно:
Також під час заходу було представлено результати соціологічного дослідження щодо правової обізнаності українців, яке проводилось Програмою розвитку ООН в Україні наприкінці 2020 року.
«Важливо, що упродовж останніх кількох років українці стали більш активними у захисті своїх прав. Так, у 2016-му 41,6% громадян намагалися захищати свої права (у 14,5% опитаних це виявилось вдалим). А вже у 2020 році свої права відстоювали 60% українців (у 19,3% опитаних ці спроби виявились не марними). До того ж зазначу, що саме звернення до адвокатів системи БПД увійшли у ТОП-5 механізмів, які українці визнали найбільш ефективними у захисті їхніх прав», – поінформувала програмна спеціалістка, керівниця команди «Демократичне врядування», ПРООН в Україні Олена Урсу.
Фотоматеріали за посиланням: https://minjust.gov.ua/galleries/prezentatsiya-kabinetu-klienta-sistemi-bpd-kiiv-02-chervnya-2021-roku