Програма інтеграції українського законодавства до законодавства Європейського Союзу протягом 1 півріччя 2002 року профінансована лише на 248,3 тис. гривень або на 2,6 відсотки. Про це повідомила заступник Державного секретаря Міністерства юстиції України Лада Павліковська на 8-му засіданні Міжвідомчої координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, яке відбулося 12 липня 2002 р. у Києві. Л.Павліковська назвала такий стан речей "незадовільним". За її словами, у Держбюджеті України на 2002 рік на виконання Програми інтеграції України до Європейського Союзу затверджено видатки у розмірі 9,6 млн. гривень, але "фактичне фінансування Програми інтеграції не відповідає пріоритетам розвитку України, які визначені на найвищому політичному рівні".
Л.Павліковська повідомила, що 27 червня 2002 року на засіданні Української частини Ради з питань співробітництва між Україною та ЄС було ухвалене протокольне рішення, яке, зокрема, стосувалося проблеми фінансування Плану роботи з адаптації українського законодавства до законодавства ЄС. Цим пунктом Мінфіну та Держказначейству доручено "забезпечити в повному обсязі фінансування видатків, передбачених в Державному бюджеті України на 2002 рік для реалізації Плану роботи адаптації законодавства України до законодавства ЄС". Рішення підписано Прем\'єр-міністром України Анатолієм Кінахом.
У той же час, як наголосив Міністр юстиції України Олександр Лавринович, на сьогоднішній день маються певні розбіжності між напрямками адаптації українського законодавства, які містяться в Концепції адаптації та в Тимчасовому регламенті Кабінету Міністрів, яким визначено основні положення законодавства ЄС, що підлягають опрацюванню, оскільки Кабмін регулює діяльність тільки відомств в структурі виконавчої влади. За словами Олександра Лавриновича, "це вносить певну плутанину та неузгодженість в процес адаптації законодавства України до законодавства ЄС". На думку Міністра юстиції України, доцільно зробити ці переліки тотожними. Хоча, Олександр Лавринович відмітив, що це - "справа певної перспективи", оскільки Міжвідомча координаційна рада не має повноважень вносити зміни до постанови Кабінету Міністрів, якою затверджено тимчасовий регламент.
Водночас, наголосив Міністр, відповідно до Концепції адаптації законодавства України до законодавства ЄС Міжвідомча координаційна рада повноважна доповнювати перелік пріоритетних сфер своїм рішенням. На його думку, доцільно було б доповнити Концепцію переліком пріоритетних сфер адаптації, серед яких - міграційна політика, банківська справа, бухгалтерський облік, захист справ споживачів, інформатизація.
Довідка. Після рішення про асоційоване членство в ЄС, Україна висловилася за адаптацію національного законодавства до норм законодавства Європейського Союзу. Вперше сфери адаптації було визначено 51-ю статтею Угоди про партнерство і співробітництво між Україною та Європейськими Співтовариствами та їх державами-членами від 14 червня 1994 року. Згодом на виконання зобов\'язань України, постановою Кабінету Міністрів України від 16 серпня 1999 року №1496 було схвалено Концепцію адаптації законодавства України до законодавства ЄС. Концепцією визначено, що "до пріоритетних належать ті сфери законодавства, від зближення яких залежить зміцнення економічних зв\'язків України та держав - членів ЄС. До Концепції віднесені сфери підприємницької діяльності, захисту конкуренції, банкрутства, захисту прав інтелектуальної власності, митного регулювання, транспорту та зв\'язку, стандартів та сертифікації. Крім того, на 4-му та 5-му засіданні МКР, перелік пріоритетних сфер був доповнений - державною закупівлею, енергетикою (включаючи ядерну), фінансовими послугами, податковою політикою, захистом персональних даних, охороною довкілля, трудовим правом та боротьбою з відмиванням грошей.
Прес-служба Міністерства юстиції України