20-04-201500:00

На Тернопільщині обговорили актуальні питання у сфері аграрного бізнесу та спрощення умов ведення бізнесу

На Тернопільщині відбувся круглий стіл на тему: «Актуальні питання у сфері аграрного бізнесу та спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) з ініціативи Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.

У заході взяли також участь представники Головного управління Державного земельного агентства у Тернопільській області, Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації при партнерській підтримці Громадської Ради при Тернопільській обласній державній адміністрації, Тернопільської обласної громадської організації «Інститут права», Тернопільської обласної громадської організації «Спілка власників землі», Тернопільського відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків Тернопільської області», Громадської організації «Асоціація нотаріусів Тернопільської області», відділення Нотаріальної палати України в Тернопільської області презентується захід, який надасть можливість донести до громадськості інформацію про реформи, що проводяться Міністерством юстиції України, які мінімізують корупційні ризики та покращують сервіси, що надаються громадянам.

Міністерство юстиції України планує до кінця року завершити основний етап реформ у галузі надання адмінпослуг. Реалізація запланованих реформ забезпечить ліквідацію побутової корупції та багатьох інших проблем, які існують у процесі реєстрації бізнесу та речових прав на нерухомість.

Основною метою всіх реформ, які проводяться, є покращення умов отримання адміністративних послуг для громадян і бізнесу.

Віднині відповідною послугою може скористатися кожен українець, витративши лише кілька хвилин і не відвідуючи державних органів. Тобто 24 години на добу, 7 днів на тиждень можна буде без черг і хабарів отримати витяг, довідку чи виписку із Єдиного держреєстру та витяг із Реєстру нерухомості. Він матиме таку ж юридичну силу, як і звичний «паперовий».

А нотаріуси, банкіри, реєстратори не будуть вимагати від бізнесу паперових витягів і виписок з Єдиного держреєстру.

Кожному документу присвоюється унікальний ідентифікаційний код. А якщо знадобиться копія – то за унікальним номером можна виводити сформовану виписку безліч разів. Сформовані виписка, витяг чи довідка протягом року зберігатимуться в архіві Мін'юсту.

Банкір чи представник іншої установи зможе легко перевірити його достовірність, ввівши присвоєний номер на сайті.

Це найкращий запобіжник від корупції, адже немає контакту громадянина зі службовцем.

Позитивом у реформуванні реєстраційної служби і полегшенні ведення бізнесу в аграрних регіонах стала передача функцій з реєстрації прав оренди сільськогосподарських земель нотаріусам.

Згідно із Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення,” з 01 квітня 2015 року нотаріуси отримали право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок.

На засіданні круглого столу йшлося про те, що переваги нової системи реєстрації договорів оренди сільгоспземель очевидні. Це розширення за рахунок державних та приватних нотаріусів кількості пунктів, де можна провести реєстрацію. Громадяни самостійно зможуть обирати, звернутися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса. При цьому відбудеться ліквідація черг при реєстрації договорів оренди сільгоспземель і прискорення оперативності реєстрації та якості послуг за рахунок збільшення конкуренції. 

Законом України від 12 лютого 2015 року № 191-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)” розширено коло суб'єктів, яким надано повноваження з прийому та видачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Відтепер на законодавчому рівні закріплена можливість здійснення цих повноважень посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання адміністративних послуг, нотаріусами.

За наслідками «круглого столу» з ініціативи Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області при районних державних адміністраціях Тернопільської області за участю представників органів місцевого самоврядування, аграрного бізнесу відбудуться аналогічні «круглі столи» з метою доведення необхідної інформації до найвіддаленіших верств населення певного населеного пункту.

Зокрема, 21 квітня 2015 року подібний захід відбудеться у Підволочиському районі, 23 квітня 2015 року – у Зборівському районі.