5 березня 2015 року в обласному прес-клубі із журналістами спілкувалися Наталія Дуднікова, заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області та Світлана Ісаєва, заступник начальника служби - начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Тема зустрічі: «Інституційні реформи у системі органів юстиції України: нове у роботі реєстраційної служби у Сумській області».
Повідомлялось про ініційовану інституційну реформу, яка передбачає ліквідацію дублюючих функцій відомства, оптимізацію структури, щоб кожен, хто прийде в державні органи, міг отримати максимально простий і прозорий сервіс, без бюрократії і черг.
Говорили й про нещодавно прийнятий парламентом законопроект № 1580 про дерегуляцію, який дає можливість передати функції фронт-офісу нотаріусам і ЦНАПам. Також планується до 1 червня прийняти закон, який забезпечить передачу функцій як фронт-, так і бек-офісу місцевим органам влади, нотаріусам, ЦНАПам, які будуть спроможні реалізувати ці функції.
Було поінформовано, що реєстраційні служби Сумської області готуються до реалізації запланованих реформ, які запроваджуються Міністерством юстиції України щодо надання адмінпослуг.
На сьогодні у Сумській області державну реєстрацію прав та їх обтяжень на нерухомість здійснюють 19 реєстраційних служб, у яких працює 78 державних реєстраторів. Протягом 2014 року реєстраційними службами зареєстровано майже 165 тисяч заяв та запитів, таким чином середнє навантаження на одного державного реєстратора становить 2115 заяв за рік.
За результатами спільних нарад з нотаріусами Сумської області та органами місцевої влади було вирішено взяти участь у пілотних проектах, які на сьогодні впроваджуються Міністерством юстиції.
На сьогодні спрощено порядок отримання документів про державну реєстрацію актів цивільного стану.
Журналістів цікавили терміни впровадження новацій, чи забезпечені служби кадрами.