Зокрема, це законопроекти, що вдосконалюють спеціальну конфіскацію (№2541а) та арешт майна (2540а), незаконно набутого корупціонерами та іншими злочинцями.
Норми, передбачені в даних проектах законів, розроблені на основі європейських стандартів, були нівельовані правками депутатів під час засідання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.
В результаті народним депутатам пропонуватимуть голосувати за проекти законів, які втратили первинну мету - гармонізувати українське законодавство з європейським, та полегшити повернення злочинних активів в Україну.
Це поставить під удар візову лібералізацію між Україною та ЄС та заблокує можливість взагалі щось арештувати чи конфіскувати в цій державі.
Фахівці Міністерства юстиції разом з Міністерством закордонних справ та європейськими експертами працювали над цими законопроектами і до потрапляння в Комітет вони повністю відповідали стандартам ЄС.
Але з Комітету до сесійної зали вийшли зовсім інші, спотворені та підмінені по суті проекти законів про арешт та спецконфіскацію, які не мають нічого спільного з вимогами ЄС і з нормами, проголосованими в першому читанні. До прикладу, лише стосовно однієї статті законопроекту комітет врахував більше 20 правок, які концепутально змінюють мету законопроекту та суттєво шкодять діючому режиму арешту та конфіскації майна.
Законопроекти в редакції Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності пом’якшують і так надзвичайно м’який режим конфіскації в Україні. Високопосадовці під санкціями ЄС, котрим в Україні оголошено про підозру і арештовано їх майно, зможуть скористається цим законами після ухвалення, щоб розблокувати те майно в Україні, що на сьогодні арештовано, адже кримінальний закон має зворотню силу, якщо пом’якшує покарання.